26 October 2016

author photo
ASSALAMUALAIKUM...


perkongsian dari Prof Muhaya 

Prof Muhaya kata,

"Wanita paling malang adalah wanita yang tersalah pilih suami.. sebab hidup seorang perempuan itu berubah semuanya mengikut acuan suaminya. Setelah bernikah, bermakna selangkah kaki ke neraka atau ke syurga."

Tak salah memilih supaya tak tersalah pilih. Berkahwinlah bila dah rasa jumpa orang yang betul (dengan ikhtiar & tawakal pada Allah), bukan semata2 sebab nak tutup mulut orang tanya bila nak kahwin.

Nampak remeh hal ni.. tetapi, sesungguhnya berkahwinlah kerana Allah SWT. Ranjau rumahtangga amatlah hebat, tapi mudah2an dapat dilalui dengan petunjuk drp Allah yg Maha Hebat.

Apapun memetik kata pesan seorang Ustaz, hidup kita ni tujuannya untuk kumpul point masuk syurga. Nak buat apa2 fikir dulu, boleh tak perkara ni atau orang ni bawa kita ke syurga?

Bagaimana seorang wanita boleh mengharapkan lelaki yang tak mampu bangkitkan dirinya untuk mengerjakan solat, mengerjakan ibadah, berakhlak mulia... untuk memimpin tangan anak isterinya masuk ke syurga?
Fikir fikirkan..😊

This post have 7 komentar

avatar
Warisan Petani delete October 26, 2016 at 12:25 PM

Wkmsalam.
Semoga kita semua bakal menjadi penghuni syurga.
Aamiin.

Reply
avatar
Kakzakie Purvit delete October 26, 2016 at 2:25 PM

Ada juga yg diuji tapi si isteri mampu membawa suami ke jalan kebaikan. Kakak dah jumpa Wani sebab dia kawan kakak sendiri. Hampir bercerai dek keluarga semua tak suka suaminya. Siapa sangka suaminya penagih dadah (walaupun dia seorg pegawai) tapi kawan kakak tu ustazah akhirnya suami dia balik pangkal jalan. Anak sulungnya dah jadi doktor pun.

Hebat kan kawan kakak tu.

Reply
avatar
Wani Sukarno delete October 26, 2016 at 5:24 PM

Betiulah kak zakie ujian hidup.. di dunia.. Allah ingin menguji kita hambanya, ,,syukurlah .. disaat kepahitan pada mulanya , kemanisan pulak diakhirnya,, siapa tahu hidup ini penuh dengan ranjau kehidupan, hebat kawan kak zakie

Reply
avatar
Siqah Hussin delete October 26, 2016 at 7:05 PM

Sangat benar apa yang dikatakan ini. Berkahwinlah apabila sudah yakin dengan pilihan suami. Nice sharing, wani =)

Reply
avatar
Reen Johari delete October 27, 2016 at 12:13 AM

Samgat hebat kawan akak. Seorang hamba Allah dan isteri yang tabah dan kuat. Reen nak jadi macam kawan akak juga.. Cuma kadang tu iman Reen tak kuat. Iman turun naik, jatuh dan bangun semula. :(

Reply
avatar
Husna Rahman delete October 27, 2016 at 12:56 PM

uishh sentap jugak baca neh nak2 part neh

"Wanita paling malang adalah wanita yang tersalah pilih suami.. sebab hidup seorang perempuan itu berubah semuanya mengikut acuan suaminya. Setelah bernikah, bermakna selangkah kaki ke neraka atau ke syurga."

trm ksh ats perkongsian yg bagus ni..

Reply
avatar
ayunie ramli delete October 29, 2016 at 11:40 AM

Wlaupun dpt suami yg tk baik, kita kne jd baik ntuk ank ank, tk untuk ank ank pn, ntuk diri sndiri :)

Reply


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Follow Me On Instagram