SAMBAL UDANG SAIZ XXL

ASSALAMUALAIKUM

sambal udang

Salam semua 

Hari ini dah penghujung bulan Julai, esok dah masuk bulan Ogos, bulan  yang dinantikan.. sebab bulan merdeka kan.. syukur alhamdulillah, masih bernafas, masih boleh blogwalking, masih tangan ni ada kudrat untuk jari - jemari ini menaip.. alhamdulillah.. oklah entri untuk hari last bulan Julai ni.. 

tajuk entri pun sambal udang saiz XXL  :D... ya memang betul udang ni memang super big.. tengoklah saiz udang dah melebihi tapak tangan .. .. udang ni sebenarnya pemberian adik ipar jugak ni.. hasil memancing di laut...eh memancing ke hii..  alhamdulillah rezeki dapat merasa udang yang besar gedabak ni..kalau dah tolak ke "tok peraih" panggilan dekat orang tengah.. dah jatuh RM 50 sekilo..dia ambil.. jadi kiranya dapat udang banyak ni rezeki lah..

 tapi wani tinggal lama sangat dalam peti so tak berapa nak freshhh dah.. tapi kena masak la jugak

sebenarnya fikir jugak la nak masak apa udang ni.. macam-macam jugak menu dalam kepala ni.. kalau buat masak lemak confirm tak ada orang makan... akhirnya jadi sambal jugak.. kalau ada petai ni lagi lahhhh bangkit selera hii..

kepala udang wani simpan frozenkan.. senang kalau nak buat stok udang ke dah ada dalam simpanan..

sambal udang ni biasa-biasa jer yang penting wani tumis dengan belacan yang telah disangai,..tak ada resepi lah ya.. hiii..ok itu sajalah, kan kot ada yang tak pernah tengok saiz udang besar gedabak..:D


5 Comments

  1. Wah besarnya udang tu... sedap kalau masak merah ni.... buat sambal apatah lagi... memang berapi sedap...

    ReplyDelete
  2. besarnyaaaa.. fevret busyra sambal udang ni..

    ReplyDelete
  3. Besar tu wani, masak sambal je yang laku kan hihi :)

    ReplyDelete
  4. hoh besoooo gile udang ni.. sedap ke beso sgt tu..

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post