SEJAUH MANAKAH SEARCH KEYWORD DAPAT MEMBANTU BLOGGER ?

ASSALAMUALAIKUM..

keywords


salam semua

Baru 2 minggu dalam tahun baru, terlintas pula wani nak lihat keywords apa yang biasanya ditaip oleh pembaca. Sebenarnya, keywords sangat penting ya untuk kita sebagai blogger.. sebab apa, sebab apa yang dicari oleh pembaca yang singgah di blog kita, boleh menjadi idea untuk kita menulis entri nanti.

Blog wani, setiap kali tengok keywords selalunya carian resepi yang naik dulu, blog ini banyak perkongsian resepi dulu, semasa mula berblogging dulu memang fokus tentang masakan, nasib baik blog ini tak buat macam syok sendiri..hii. Alhamdulillah syukurlah perkongsian ini dapat dirujuk oleh orang lain juga.

Kalau contoh tengok kat sini ada carian tentang "amazon" naik carta nombor satu. fikir lama jugak ..apa benda amazon ni. XD.kalau hutan amazon tu tahu. hii.. Banyak pulak tu asyik naik carian ni jerr kat  keywords. Kalau tahu pun pasal website amazon, atau maksud lain..

Sejak wani banyak menulis entri resepi periuk noxxa, sampai kat sini pun dah ada carian untuk periuk Primada, pernah tengok kat goshop. Emm kalau ada 2 jenis pressure cooker ni pun elok jugak.. Tapi rasanya, kalau ada pihak yang sponsor pun boleh XD. Macam-macam brand pressure cooker sekarang ni kan. Mungkin, pembaca ingat, Wani pun ada periuk Primada. Kalau ada dah lama dah buat demo.

kadang-kadang nak kena study juga apa yang pembaca ni taip untuk carian. Kalau yang boleh tolong, boleh lah kita bantu.


keyword blog

5 Comments

  1. Banyak keyword masakan ni wani

    Sebab wani pun selalu kongsi resepi masakan

    Sedapnya

    ReplyDelete
  2. Amazon tu memang banyak naik tu kak. entri pasal apa tu kak?

    ReplyDelete
  3. @nadhie wueen. kwani tak buat pun pasal entri amazon tu..

    ReplyDelete
  4. Banyak yg cari resepi tu wani..

    ReplyDelete
  5. blog ekin ramai cari pasal drama n resepi hahahhaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post