09 August 2018

author photo
ASSALAMUALAIKUM..

pengalaman melihat buah anggur kali pertama di pokok

Salam semua

PENGALAMAN MELIHAT BUAH ANGGUR KALI PERTAMA DI POKOK || Maaf lah ya, tajuk entri macam gempak sikit. :D. Kejakunan sekejap bila tengok buah anggur yang tergantung di pokok. Ada yang bergugus dan ada buah nya tak berapa banyak tapi still buah anggur juga ya.

Pokok buah anggur depan rumah jer,, pokok jiran tapi dekat dengan pagar utama, jadi kalau keluar masuk selalu lah nampak buah anggur ni. Biasanya tengok kat tv buah anggur bergugus - gugus kan, tapi ini depan mata jerr, walaupun tak bergugus banyak macam tempat negara yang beriklim sejuk sikit. Alhamdulillah boleh tengok buah anggur, punya lah jakun asyik belek sana sini.

Kadang - kadang macam pelik iklim tempat kita panas, tapi boleh berbuah dengan baik, buah anggur ni tak lah besar sangat. Ingatkan buahnya tu apabila masak warna hijau, tapi warna lebih ke arah purple sikit. Gambar ini dah lama dah, selalu malam - malam nak pergi sembahyang tarawih tunggu depan pagar sekejap, pergilah belek tengok anggur ni. :D.

Wani pun tak tahu lah baka jenis mana, tapi mak saudara ada datang rumah, biasa pokok anggur macam ni baka sebelah sana lah tu, baka sebelah Thailand hii.. Pokok sana kan banyak yang kacuk - kacuk.


Pandai orang sebelah sana ni bab kacuk - kacuk pokok. Layan gambar ya, Ya Allah geram tengok hii.. Kalau tanya rasa macam mana ? Tak rasa pun sebab tak terlintas pun nak pergi tanya, tengok - tengok dah tak ada hii.

Semasa post kat facebook gambar buah anggur ni, ada orang tanya masam ke tak, sebab pokok dia tanam masam, hii. Korang ada yang pengalaman  tanam pokok anggur tak ?


This post have 5 komentar

avatar
ejulz delete August 9, 2018 at 12:05 PM

wahhh. best.. ingatkan x boleh tumbuh di negara kita.. hehe

Reply
avatar
Shahida Dzulkafli delete August 9, 2018 at 1:09 PM

rasa anggur yang tanam di Malaysia katanya sedikit berbeza dari yang ditanam di luar negara.. sha pun tak pernah merasa lagi.. Tengok apa tah lagi..

Reply
avatar
Lea Azleeya delete August 9, 2018 at 10:58 PM

wahhh menjadik tu.. sejuk ke kat sana.. hehehe.. bestnye klu tanam anggur menjadik camni..

Reply
avatar
Wani Sukarno delete August 9, 2018 at 11:50 PM

sejuk apanyaa panas sini.. alhamdulillah buah nak jadi

Reply
avatar
Sheila Adziz delete August 11, 2018 at 1:28 PM

kat kedah perlis byk tanam anggur, kwn akak tanam kat ofis....

Reply


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Follow Me On Instagram