4 SEBAB FERNLEAF MENJADI PILIHAN YANG TEPAT UNTUK MENIKMATI 100 % SUSU DARI NEW ZEALAND

ASSALAMUALAIKUM..

4 sebab fernleaf menjadi pilihan yang tepat untuk menikmati 100% susu dari New Zealand

Baru - baru ini, Wani menerima satu beg yang comel bukan setakat comel tapi  "limited edition" dari FERNLEAF. Beg ini special sebab ia adalah "Cooler bag". Warna pun dapat  hijau yang mendamaikan sama dengan padang ragut  rumput di New Zealand tu kan.. hii Ke situ pulak. Bertambah comel bila ada kartun moo.. moo atas beg. Maklumlah lembu sana sihat - sihat dan susu banyak sebab meragut rumput yang terbaik dari alam. Nak tahu apa ada dalam "cooler bag" ini. Nanti baca lagi di bawah ya.

Siapa kat sini yang membesar dengan susu Fernleaf ada tak ? Siapa yang tak kenal dengan jenama susu Fernleaf, semua orang kenal kan. Korang tanya ibu - ibu korang  pulak. Wani bila bagi tahu ada susu kotak Fernleaf kat dalam beg tu, terus dia cakap yang anak- anak dia termasuk Wani la tu hii,  semua pakat minum susu ini lah, nak boleh ke besar setiap orang. Bayangkan, ibu kita ini memang setiap detik dia akan ingat moment indah bersama anak - anak. Banyak kenangan manis bonda dengan susu Fernleaf.

Jauh di sudut hati ni kan, macam bermimpi juga nak ke sana. Di mana lagi kalau bukan New Zealand. Nak tengok sendiri lembu - lembu di sana, nak tengok sendiri padang rumput yang hijau luas saujana mata memandang. Nak tengok keindahan bumi New Zealand dengan mata sendiri. Ewahh kemain hajat tinggi sangat.


Tapi sebelum itu, korang tahu ke sejarah  di sebalik susu yang pernah korang minum ini.

UNBOXING || APA YANG ADA DI DALAM COOLER BAG INI ?

Ini ke semua yang dapat selepas unboxing, banyak sangat hii. Ke semua ini limited edition. Di antara yang ada dalam cooler bag ini. Yang photo props semua comel - comel. Kalau nak hipster boleh cuba minum pakai straw tu ya. :D

1. FERNLEAF UHT MILK

- Fernleaf UHT full cream milk 1 liter
- Fernleaf UHT chocolate milk  200ml x 4 packs

2. Straw glasses
3. Photo props

4 SEBAB FERNLEAF MENJADI PILIHAN YANG TEPAT UNTUK MENKMATI 100 % SUSU DARI NEW ZEALAND

1. PAKAR TENUSU YANG LEBIH 140 TAHUN PENGALAMAN.

Kalau nak tahu Fernleaf sudah mempunyai lebih daripada 140 tahun pengalaman dalam perladangan tenusu, Kalau korang perasan ada setiap di kotak susu di bahagian atas kan
"Since 1893". dah lama kan, bukan senang nak pastikan kualiti tertinggi pada setiap peringkat pengeluaran susu, bermula dari air yang bersih, rumput berkualiti tinggi sehinggalah produk sedia untuk diedarkan kepada pengguna.

Sebab itulah, New Zealand adalah sebuah negara yang menjadi peneraju dunia dalam industri tenusu sehinggalah hari ini.

2. SUSU YANG MEMPUNYAI PROTEIN YANG BERKUALITI TINGGI, VITAMIN A, DAN JUGA VITAMIN D.

Kita sepatutnya berterima kasih kepada peladang - peladang di sana yang menjaga lembu tenusu dengan penuh dedikasi. Di New Zealand, ladang yang diusahakan adalah secara semulajadi. Lembu tenusu di sana diberikan kebebasan untuk meragut di padang rumput yang subur.

Susu yang dihasilkan pun mempunyai sumber makanan semula jadi kaya dengan kalsium yang mudah diserap dan digunakan untuk tubuh badan. Selain itu, susu ini juga diperkaya dengan nutrien penting yang lain seperti protein yang berkualiti tinggi, vitamin A dan juga vitamin D.

3. LEMBU TENUSU DAN RUMPUT YANG TERBAIK DARI ALAM 

Lembu tenusu di New Zealand berwarna putih dan ada tompok hitam di badan. Tapi korang tahu tak bukan semua lembu tenusu diberi makan rumput ?

Ladang lembu tenusu di New Zealand sangat luas. Di antara faktor - faktor kenapa rumput di sana tumbuh menghijau antaranya adalah tanah yang subur, kadar hujannya yang baik dan cahaya matahari yang banyak.

Rumput di sana adalah rumput yang berkualiti tinggi dan terbaik dari alam supaya lembu - lembu ini dapat menghasilkan susu berkhasiat yang berkualiti tinggi. Di New Zealand, lembu tenusu dapat meragut rumput secara bebas dan tanpa terkurung dalam kandang.

Cuba bayangkan 90 % masa untuk lembu tenusu di sini meragut rumput secara bebas. Hari pulak elok cuacanya, ini secara tidak langsung lembu tenusu di sini mendapat kandungan vitamin D yang sihat.

Penghasilan susu bagi lembu tenusu yang tidak terkurung sebenarnya  lagi bagus nak banding dengan yang sering dikurung. Tahap vitamin D pun lebih tinggi bagi lembu tenusu yang bebas meragut rumput.


4. PENGHASILAN SUSU SECARA SEMULA JADI 

Untuk pengetahuan korang semua, lembu tenusu di New Zealand tidak memerlukan sebarang bentuk penggalak susu. Lembu tenusu di sana memang menghasilkan susu secara semulajadi. Lebih lagi dengan faktor iklim yang baik, udara dan air yang bersih. Rumput pun berkualiti tinggi di sana. Lembu pun sihat dan penghasilan susu pun berkualiti tinggi.

JOM MENIKMATI 100% SUSU DARI NEW ZEALAND SESUAI UNTUK SEISI KELUARGA

Sebut tentang susu, ia bukan sahaja untuk golongan kanak- kanak malah boleh dinikmati oleh golongan dewasa juga. Macam Wani, dulu jujur lah cakap, bukan penggemar susu sangat, hii.. Selepas itu nak cabar diri nak minum susu jugak sebab nak kalsium dalam tubuh. huu. Sedih tengok orang lain kemain suka susu, kita pulak tak suka. Lama- lama dah praktis minum susu, dah mula jatuh hati dah dengan susu.. Begitulah al kisahnya.. Lebih - lebih lagi minum yang 100 % susu dari New Zealand dari Fernleaf.

Tahu tak korang susu lembu ini boleh dikatakan sihat disebabkan kandungan protein dan kalsiumnya.. Nak kalsium dan protein dalam tubuh untuk tulang yang kuat, rajin - rajin lah minum susu ya.

Susu Fernleaf UHT sekarang dah ada dalam 3 jenis iaitu full cream, low fat dan juga perisa coklat. Memang terasa 100Mmmmm susu segar ini. Jom dapatkan susu fernleaf dan nikmati 100Mmmmm yang memang sedap, segar dari New Zealand.

Untuk maklumat lanjut, boleh layari di laman sosial seperti di bawah 














4 Comments

  1. Wowww dah siap dah task dia, Sis masih mencari idea hahaha..
    Nak amik gambar minum pun tak lagi ni hehehhe..adeiiii

    ReplyDelete
  2. teringat susu kt sabah, feeling feeling new zealand...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post