Wednesday, 25 March 2015

author photo


dah banyak kali buat cara ni ,,dah lupa dah panggil istilah apa .. ada istilah dia hii.. senang nak buang kulit dia tu..tapi pastikan jangan celur lama sangat dan pastikan tomato tu betul-betul tenggelam dalam periuk.. perlahankan api bila dah mendidih dan letak tomato biar sampai  tenggelam ..tunggu sampai nampak kulit tomato yang kita cross tu terkopek sikit..boleh angkat terus ..jangan tinggal lama dalam periuk panas ya.. nak buat macam sos2 pun senang .. tak adalah sibuk dengan kulit tomato.. boleh kalau  nak lenyek sekali dengan kulit tapi nampak macam tak hancur dan kuah pun tak smooth jer..

This post have 2 komentar

avatar
Hanis Amanina delete 26 March 2015 at 00:30

ni utk buat tomato puri ea? kenapa kena buang kulit? hehe maaf, tak tahu sangat teknik2 masak ni

Reply
avatar
Wani delete 26 March 2015 at 01:36

.. kulit tu bila kita lenyek2 ia tak berapa nak hancur ..tu yg kena buang kulit tu... dari pemerhatian la.. cer cuba lenyek sekali dengan kulit.. tak berapa cantik la kuahnya tu.. :)

Reply


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Nuffnang