Wednesday, 4 December 2019

author photo
Bedak Asmak Membantu Merawat Penyakit Kulit Ekzema, Ruam Dan Psoriasis Pada Bayi | Salam semua, selalu sangat kita mendengar masalah ekzema ini rata - ratanya dalam kalangan bayi dan kanak - kanak. Ekzema termasuk dalam penyakit kulit yang boleh membawa kepada kegatalan dan kemerahan pada kulit. Penyakit ekzema ini bukanlah penyakit yang berjangkit. Setiap kesakitan itu adalah penawarnya ya.

Bedak Asmak Membantu Merawat Penyakit Kulit Ekzema, Ruam Dan Psoriasis Pada Bayi

Semestinya golongan ibu - ibu yang paling risau apabila melihat bayi mereka yang masih kecil, menangis dalam kesakitan.

Pilu nya hati seorang ibu apabila melihat sendiri anak yang dalam kesakitan. Macam kita sendiri yang rasa sakit. Kesakitan anak yang ditanggung, macam badan ibu yang merasa. Begitulah ungkapan kasihnya ibu terhadap anak kan.

Kalau orang dewasa pun sama juga, Ada penyakit kulit yang datang bertandang di badan, merawat sana -sini pun masih belum sembuh lagi.

Kenali Penyakit Kulit Ekzema 

Bagi di kalangan ibu- ibu memang sudah biasa dengan perkataan ekzema, kasihan tengok si anak yang keadaan kulit kemerah-merahan. Bagi yang masih belum tahu, penyakit kulit ekzema adalah satu keadaan kulit yang kering dan gatal dan biasanya melibatkan kanak - kanak. Ekzema biasanya menyerang bayi sebelum usia mencecah 2 tahun.

Kehilangan kelembapan kulit yang banyak, boleh menyebabkan kecacatan fungsi penghadang kulit. Ini akan mengakibatkan "allegerns" atau alahan mudah meresap ke dalam lapisan kulit. Apabila ekzema menyerang, keinginan untuk menggaru sangat kuat disebabkan gatal. Apabila kulit semakin kering, lagi terasa gatal.

Sebelum ini, kawan sis pun ada menunjukkan gambar anak nya yang sudah 1 tahun, ekzema teruk sangat, kemerahan dan macam timbul bintik ruam merah , sis tengok gambar pun macam tak sanggup. Katanya dah habis berubat sana - sini. Nak makan itu ini pun tak boleh sebab ada alergik contohnya yang berasaskan kacang soya. Sis pun masa tu tak kenal lagi dengan bedak asmak ni Macam mana lah keadaan anaknya sekarang.

Bedak Asmak Membantu Merawat Penyakit Kulit Ekzema, Ruam Dan Psoriasis Pada Bayi

Tanda - Tanda Ekzema Pada Bayi 

Biasanya kulit menjadi kering dan tanda - tandanya seperti rasa gatal dan merah pada bahagian badan tertentu. Sekiranya kerap digaru, ia boleh menjadikan kulit bersisik dan warnanya menjadi lebih gelap.

Serangan ekzema biasanya banyak melibatkan di kawasan dahi, pipi dan kulit kepala. di bahagian celah kelangkang juga boleh terkena risiko ekzema.

Bayi dalam lingkungan berumur dalam 6 hingga 12 bulan, biasanya serangan ekzema atas permukaan kulit yang merangkak, siku dan lutut.

Untuk 2 tahun ke atas, ia mungkin merebak ke bahagian siku dan lutut, pergelangan tangan dan kaki.

Apa Itu Ruam Dan Psoriasis ? 

Ruam  bukan sahaja penyakit kulit untuk bayi malah orang dewasa pun ada disebabkan oleh sesuatu yang memberi iritasi pada kulit.manakala psoriasis kelihatan seperti penyakit kulit dan ia juga boleh menyerang tidak kira orang dewasa ataupun kanak-kanak.

Begitulah serba - sedikit maklumat ringkas mengenai ekzema, ruam dan psoriasis.

 Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis 

Walaupun pelbagai kaedah rawatan samada dengan rawatan di hospital atau pun kaedah tradisional. Sama-sama kita berikhtiar untuk mencari penawar sesuatu penyakit. Jadi di sini, salah satu ikhtiarnya dengan menggunakan bedak asmak. InsyaAllah dengan izin Allah akan sembuh. Mudah-mudahan dengan cara menggunakan bedak asmak, ia dapat merawat ekzema dan psoriasis.


Bedak Asmak Membantu Merawat Penyakit Kulit Ekzema, Ruam Dan Psoriasis Pada Bayi

 Kenapa Mesti Pilih Bedak Asmak ? 

Bedak Asmak diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak dari tanah liat putih berkualiti tinggi. Selamat digunakan untuk semua peringkat umur. Bedak dari tanah liat telah digunakan sejak zaman -berzaman lagi dan menepati saranan Rasulullah saw berkenaan penawar dari tanah untuk masalah kulit.

Merawat ruam pada bayi,ekzema,psoriasis,kudis buta,kurap,panau,kayap,gatal,cacar air,luka dan lain-lain 

5 Keistimewaan Bedak Asmak 

1. Selain merawat masalah kulit di atas, ia juga mampu mengecutkan jerawat,mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu.Boleh dipakai setiap malam sebelum tidur.

2. Mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA,jadi ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang mengelakkan kedutan.Tidak menyumbat liang pori dan mampu merawat masalah kulit.

3. Penggunaan berterusan mampu merawat masalah kulit,mengelakkan kedutan,menghilangkan jerawat,melicinkan dan menjadikan kulit wajah lebih halus.

4. Bedak untuk ekzema ini bukan saja mampu untuk merawat ekzema malah penyakit kulit lain seperti psoriasis,ruam,kudis buta,kurap,panau dan lain-lain dengan izin Allah. 

5. Teksturnya lebih halus,mudah serap,dan sejuk bila dipakai.


Cara Rawat Penyakit Ekzema Guna Bedak Asmak 

Cara Pakai untuk masalah kulit : Dipakai sekerap yang mungkin di tempat yang terkena jangkitan

Untuk kecantikan wajah : boleh guna sekerap mungkin untuk mendapatkan kulit yang lebih cerah dan cantik

Bedak asmak mempunyai permintaan yang tinggi semenjak dikeluarkan. Boleh tengok di you tube video di sini.

 YOU TUBE VIDEO


Testimoni Pelanggan Untuk Bedak Asmak 

Di antara testimoni pengguna tentang bedak asmak yang dipakai. Bukan sahaja untuk merawat penyakit kulit seperti ekzema, ruam dan psoriasis, malah ada di antara pengguna menggunakan bedak asmak sebagai masker ataupun sebagai bedak sejuk. Hasilnya tengok seperti dalam gambar testimoni di bawah. Untuk testimoni yang lain boleh klik link di bawah yang disertakan.

Bedak Asmak Membantu Merawat Penyakit Kulit Ekzema, Ruam Dan Psoriasis Pada Bayi

Bedak Asmak Membantu Merawat Penyakit Kulit Ekzema, Ruam Dan Psoriasis Pada Bayi

HARGA BEDAK ASMAK 

Jangan risau, dengan harga yang mampu milik, setiap keluarga boleh memiliki bedak asmak. Bedak asmak ada 2 disebabkan berat setiap kandungan berbeza. Untuk harga tu, kalau boleh semak juga di link rasmi seperti di bawah, takut ada nanti harga dah jadi lain ke, mana tahu kan. 


Berat 150g+- : Harga cuma RM38
Berat 50 +-: harga cuma RM 24 sebotol

Sekiranya berminat nak mencuba atau nak menjadi agen,boleh ke link di bawah atau hubungi terus  : 

Hotline HQ : 019 - 970 8897


Terima kasih sudi baca di blog ini. Sudi - sudi lah untuk follow blog ini ya. 

Baca sini : Pengalaman Menggunakan Minyak Herba Asmak
Baca sini : Set Penjagaan Rambut Asmak Mampu Mengatasi Masalah Rambut
Baca sini : Safi Balqis Oxywhite - Hydrating Lotion Review

This post have 3 komentar

avatar
Mas delete 3 February 2017 at 22:07

mcm sesuai nie utk ank buah sy ..sian dia ruam susu ..tak smpai sebulan pun lg

Reply
avatar
Jie Susanos delete 3 February 2017 at 22:09

Bgus la ada bedak yg mampu merawat ekzema ni..

Dan semoga berjaya dgn contest ini..

Reply


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Nuffnang