-->

Monday, 12 December 2011

author photo
Salam semua,





Resepi Biskut Oat Sedap Dan Mudah 

Bahan - Bahan 
200 gm oat kisar halus
100 gm gula halus 
200 gm tepung gandum
200 gm minyak sapi ( dicairkan ) *wani tak cairkan tapi wani ambil terus dan gaul dengan adunan tepung
Secubit garam
Kuning telur ( disapu atas biskut )
Kepingan oat sebagai hiasan ( optional )

Cara - Cara 
1. Gaul sebati semua bahan kering
2. Masukkan minyak sapi sedikit demi sedikit hingga boleh diuli menjadi doh ...awas .. tidak perlu dihabiskan kesemua minyak sapi sekiranya doh sudah lembut dan boleh dicanai.
3. Terap dan sapukan kuning telur di atas biskut tadi, taburkan kepingan oat jika suka.
4. Bakar dengan api 150 C ( ikut suhu iven masing - masing )  selama 20-25 minit atau hingga masak.






This post have 4 komentar

avatar
Amie delete 13 December 2011 at 08:57

Selamat pagi Wani,
selalunya kalau buat@makan biskut raya buka time raya terasa lebih sedap!

Reply
avatar
rahel delete 13 December 2011 at 09:27

salam Wani...rajinnya buat biskut..mcm time nak raya pulak..hehe..

Reply
avatar
quinnie delete 13 December 2011 at 09:28

rajinnya wani buat biskut...wani suka ye biskut ada minyak sapi ni..kita tak berapa suka sgt sebab bila dah masak tu dia berbau susu..hehehe...tapi cantik bentuk luv biskut ni..:)

Reply
avatar
Qhaifa Nur delete 13 December 2011 at 20:57

salam wani..
rajinnya berbiskut ni...
kalau dah rajin bukan time raya je bila2 pun jalan..
sedapnya

Reply


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Nuffnang