-->

Wednesday, 14 December 2016

author photo
ASSALAMUALAIKUM..


Dah sedia maklum kad bank atm kena tukar sampai hujung bulan ini..tapi wani tak tahu la pulak setiap bank berlainan tarikh untuk penukaran kad. Kalau salah info maafkan wani ya, sebab ini pun wani dapat dari wassap family.. 

Baru ini wani pergi bank nak uruskan pasal cek nuffnang, masuk bank ya Allah ramainya manusia rupanya yang ramai - ramai tu sebab nak uruskan penukaran kad tak selesai lagi. Bankers tu pun cakap hari Jumaat pun buka lagi sebab nak percepatkan proses pasal penukaran kad bank ni.. makin lama nak habis tempoh makin ramai orang, mungkin masa tu ada masa terluang. Wani tengok jer la sambil nak uruskan cek tu, ragam orang kan nak isi borang nak menunggu , kita pun dah pernah rasa menunggu macam tu hii, sampai wani terdengar banker cakap kat orang sebelah yang tengah tunggu "lambat lagi nombor ni pergilah makan makan dulu, shopping sekejap, selepas ni datang balik kat bank"..  kalau wani memang tidak lah buat macam tu.. hii.

Kot buat macam tu kalaulah memang ramai orang yang ambil saja borang lepas tu blahh macam tu sebab tengok ramai orang sangat nak tukar kad kan, siapalah yang suka menunggu ni, tak ada siapa suka pun.

Banker ada tanya wani kot tak tukar kad lagi wani bagi tahu kali kedua datang baru boleh tukar kad,dia ingat wani nak selesai pasal kad bank. tersenyum banker tu dan dia ada pesan, sebab ramai dok tengah menunggu dekat kaunter pertanyaan, dia bagi tahu akaun bank tak payah banyak - banyak lah, at least ada 2 akaun bank dah cukup dah, kalau ada 4 akaun, tutup pakai 2 sudah lah, buat apa banyak - banyak.. jutawan tak apa la kot banyak - banyak akaun. .sebab setiap kad atm tu kena caj.. jadi pakai yang mana akaun bank aktif sahaja.. 

Siapa - siapa yang tak tukar lagi cepat - cepat lah tukar ya, kalau tak kena denda. 


This post have 8 komentar

avatar
Shikin Razali delete 15 December 2016 at 08:52

Saya punya kad atm BSN jea blum tukar lagi... huhuhu :(

Reply
avatar
Hoho delete 15 December 2016 at 11:33

Wani.. Ikutkan memang nak p tukar. Tapi kalau dah rmai sangat, reen rela bayar rm12 plus dari beratur dan tunggu lama..

Reply
avatar
Intan Saffyna delete 15 December 2016 at 19:32

baru tukar satu kad bank semalam.. ada dua tiga kad bank lagi belum setel.. huhu

Reply
avatar
Busyra Takiyudin delete 16 December 2016 at 00:13

tq wani for the info. busyra tak tukar lg kad maybank. haha

Reply
avatar
Warisan Petani delete 17 December 2016 at 01:07

Biasalah orang kita,
Dh dekat tarikh tutup baru tekejar2.
Pakcik settel lama dah.

Reply
avatar
Azhafizah MN delete 17 December 2016 at 15:50

Alhamdulillah dah settle awal :)

Reply
avatar
mek yunie delete 19 December 2016 at 12:09

info baru : kalau yg BSN tu bleh pakai sampai tahun depan. selagi boleh guna, guna je dlu. kecuali time withdraw duit tu dia cakap akan tamat tempoh bila. yg tu wajib tukar before tarikh tamat. if tak, pkai dlu untuk redakan trafik di cawangan. sekarang dekat cawangan tukar kad aje 2500 urusan sehari ! teller pn balik jam 10mlm --'

Reply


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Nuffnang