Sunscreen Untuk Kulit Berminyak - Boleh Melembapkan Wajah, Tidak Menyumbat Pori & Easy To Carry

Salam semua, sis dulu tak berapa ambil tahu sangat pasal sunscreen ni, sebab selalu fikir kalau jenis krim muka ni mesti berminyak. 

Dah la jenis kulit sis berminyak. Itu yang fikir tak ambil berat sangat penggunaan sunscreen. 

sunscreen aloe vera

Sampai satu masa sis baca info - info tentang sunscreen. Penting pakai sunscreen sebenarnya. 

Tanpa sedar, dalam kehidupan seharian, kita banyak terdedah dengan sinaran daripada cahaya matahari. 

Keluar dari rumah, memang tak lari dah memang terkena pancaran sinaran matahari. 

Cahaya matahari ni ada kebaikan juga untuk kulit. Tapi bila dah terdedah lama sangat dengan cahaya, kemungkinan penyakit lain yang timbul yang boleh membawa kerosakan pada kulit.

Malah, cahaya dari telefon pintar, komputer dan dari skrin tv pun boleh merosakkan kulit wajah. Kerja - kerja sis ni pulak banyak melibatkan penggunaan gajet. 

Mula lah sis nak tengok muka sendiri, takut ada bintik hitam, kulit kusam, kulit cepat berkedut. Sis pun tercari - cari sunscreen yang bagus dan sesuai dengan jenis kulit sis. 

Susah juga nak cari yang betul - betul serasi dengan kulit muka sis. Akhirnya, sis pilih Aloe Vera Sunscreen Aloe vera Sunscreen dari Hansaegee Nature. 

Itu pun ada kawan sis yang rekomen cuba yang ini dulu. Tak cuba dulu, mana tahu result macam mana. Ada betul, apa kawan sis cakap tu. 

Sis pun nak jadikan sunscreen ni antara rutin yang wajib dalam penjagaan muka. 

4 Sebab Pentingnya Pakai Sunscreen 

Secara ringkas, sis nak tekan kan kalau boleh pemakaian sunscreen ini biarlah menjadi kewajipan dalam  penjagaan muka. 

Ini sebab kenapa pentingnya pemakaian sunscreen. 

1. Tahu tak, kebanyakan punca utama jeragat adalah sebab tak pakai sunscreen 

2. Melindungi kulit daripada sinaran Ultraungu (UV) yang berbahaya

3. Tak nak nampak tua dari usia sebenar dan elak kulit berkedut, 

4. Elakkan dari terjadinya sunburn, gelap, kulit muka tak bermaya dan kusam

Sunscreen Yang Tidak Berminyak ( SPF50+ PA+++ )

Sis tak perlu risau sebab sunscreen aloe vera ini mengandungi SPF yang tinggi iaitu 50+ dan PA +++ yang berfungsi untuk perlindungan daripada sinaran UVA dan juga UVB. 

Lagipun, sis dah rasa lega sebab dah jumpa sunscreen yang tidak berminyak dan serasi dengan kulit sis. 

Sunscreen ini memang tidak berminyak tau,  sebab bila sapu di muka memang tak lama, nak ratakan ambil masa dalam 10 - 15 saat. Terus serap masuk dalam kulit. Tak ada lah tinggal kesan minyak kat muka.

Sebelum ni, sis dah pernah pakai yang berminyak, stress betul. 

Walaupun sis ni kulit jenis berminyak tapi bila pakai sunscreen aloe vera, kulit dalam masa yang sama tetap rasa moisturised. 

Penting pakai sunscreen yang dalam masa yang sama mengekalkan kelembapan kulit. Jadi, tak perlu dah nak cari pelembap lain. 

Waktu pagi tu dah pakai, nanti Zohor nak solat sis basuh muka, cuci macam biasa. Lepas solat sis sapu balik sunscreen.

Cuaca dah mula panas kat luar ni. Nak keluar sekejap petang tu matahari dah memancar terik dah. Seharian pakai sunscreen, muka tak rasa pedih - pedih dah dan kulit kekal lembap. 

Sis pun tak perlu risau reapply sunscreen banyak kali sebab masih tak rasa berminyak. 

sunscreen aloe vera

Untuk pengetahuan korang, SPF adalah singkatan kepada Sun Protection Factor, iaitu kiraan yang merujuk kepada jangka masa atau berapa lama sunscreen itu boleh melindungi kulit kita di bawah matahari. 

Kenapa perlu SPF 50+ ? Mungkin ada yang tak tahu angka SPF yang paling minimum adalah 30. Tetapi, lagi tinggi SPF, lagi bagus sebenarnya. 

Untuk SPF 50+, ia boleh melindungi kulit selama 500 minit. Maksudnya, di sini kulit kita dapat dilindungi sekitar lapan jam sebelum terbakar oleh sinar matahari.

Aloe Vera sunscreen ini mengandungi SPF yang bagus untuk wajah dan melindungi kulit daripada sunburn, elak dari berlakunya kerosakan dan penuaan kulit. 

Tekstur Aloe Vera Sunscreen 

sunscreen aloe vera

Jom, sis nak tunjuk tekstur krim macam mana. Tengok gambar di atas, sis suka tekstur krim ni memang terasa moisture ( lembapan ) dan lembut sangat bila sentuh dengan jari. 

Sis sapu di tangan pun memang terasa kelembapan krim pada kulit. 

Kalau nak tahu, bahan pelembap Gliserin dan jus Aloe Vera yang ada dalam sunscreen ini berfungsi untuk memastikan kulit sentiasa lembap dan tidak kering. 

Bukan itu saja, masa sis pakai, tesktur krim pun smooth sangat dan tak berat. Memang sangat ringan bila sapu rata di muka. 

Nak blend rata pun mudah sebab ia tak terlalu cair dan terlalu pekat. Memang cepat meresap dalam kulit. 

Terus rasa segar dan nyaman kulit muka dengan bau aloe vera lagi. Serius memang best pakai sebab sunscreen tidak berminyak kan. Jadi, tak adalah masalah pori yang tersumbat. 

Sebelum ni bukan tak pakai sunscreen lain, memang jauh beza. Sis basuh tangan dah rasa berminyak dan terpaksa basuh sikit gosok dengan sabun nak bagi hilang minyak. 

Bila pakai sunscreen Aloe Vera, muka pun rasa tak berminyak dan melekit sangat. Korang yang jenis kulit berminyak macam sis, pilih lah sunscreen yang tidak menyumbat pori dan tak melekit

Boleh tengok gambar di bawah di mana selepas sis blend rata krim ini, memang tak nampak langsung kesan minyak. Melekit pun tidak. 

                                  sunscreen aloe vera

Krim Siang Terbaik - Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit 

Aloe vera sunscreen ni sekali tengok macam warna putih, tapi sebenarnya bila tengok dekat baru nampak warna "light green" ( putih kehijauan ) dan bau wangi aloe vera.  

Bila sapu rata pada kulit pun tidak ada warna langsung dan nampak "natural look".

Kulit muka sis jenis berminyak. Mula - mula nak pakai kerisauan tu ada juga, takut tak serasi dengan kulit. 

Terfikir juga tak semua produk yang sesuai dengan jenis kulit kita. Bila pakai aloe vera sunscreen ini, kulit tak rasa berminyak. Tak perlu risau dah sebab dah jumpa krim siang terbaik untuk sis. 

sunscreen aloe vera

Selain daripada sunscreen untuk kulit berminyak, ia juga sesuai digunakan untuk semua jenis kulit. 

Sis pernah dengar kalau kulit sensitif memang kena cari produk yang ada ekstrak semulajadi. Tak nak berlakunya iritasi pada kulit. 

Kalau nak tahu, yang paling sis suka dengan sunscreen aloe vera ini, ia ada ekstrak Aloe Vera.  Aloe vera ni semua dah tahu kan, banyak kebaikannya untuk kulit. 

Bahan ini juga salah satu kandungan yang ada dalam suncreen membantu untuk menenangkan kulit kita, mengelakkan iritasi kulit dan sesuai juga untuk masalah kulit sensitif. 

Sunscreen Yang Tidak Waterproof 

Ada sesetengah sunscreen, ia waterproof kan. Sebab itu, ramai tak berapa nak pakai kan ?. 

Sunscreen yang waterproof memang susah sikit nak cuci sebab korang kena cuci bersih muka dengan pencuci muka nak bagi betul - betul bersih. 

Kalau sis sendiri pun, kurang rajin nak guna semua tu, Lebih lagi, nak ambil wuduk dan nak solat. 

Jangan risau, sunscreen aloe vera ni, adalah sunscreen yang boleh basuh dengan air. Ia mesra wuduk maksudnya mudah dicuci dan mudah ditanggalkan. Senang untuk solat nanti.

Tak percaya ? Korang kena pakai sendiri dan lihat sendiri hasilnya.

Ikut pengalaman sis pakai, memang sunscreen ini sebati dengan air. Basuh muka dan gosok sekejap dah tanggal. Memang nampak ada warna putih yang keluar. 

Gambar di bawah ini selepas sis spray dengan air nak tengok sebati dengan air ke tak ?. Selepas gosok lembut, memang nampak lapisan warna - warna putih tu dah tanggal. 

sunscreen aloe vera

Tekstur sunscreen yang ringan buatkan ia mudah dibilas dengan air dan masa nak cuci pun tak lama sangat. 

Sunscreen Yang Tidak Meninggalkan White Cast 

White cast adalah lapisan putih yang terjadi selepas kita sapu rata sunscreen di muka. Kalau muka berkulit gelap sikit mesti rasa dalam dilema nak pakai takut nampak muka putih berbelang.

Krim ini berwarna putih kehijauan dari Aloe Vera. Sis ingat warna putih mula - mula tu. Tengok pandangan dekat baru nampak warna "light green". 

Kulit sis tak cerah sangat ni pun bila sapu rata, selepas pakai memang tak nampak white cast langsung. Muka pun nampak natural seperti biasa. 

sunscreen aloe vera

Yang bestnya krim siang terbaik ini boleh dijadikan sebagai make up base. Nak cari make up base, tak perlu cari yang lain dah sebab dalam Aloe Vera Sunscreen ni dah ada fungsi tambahan untuk make up base. 

Sebenarnya sebelum bermekap, make up base ni penting juga, senang nak blend rata bila letak foundation dekat muka. Muka pun tak nampak bercapuk. 

Kalau nak nampak muka natural, pakai krim saja dan letak lip balm pun dah memadai dah. Sudah tentu, bila guna sunscreen yang tidak menyumbat pori ini, make up pun cantik. 

Cara Penggunaan Aloe Vera Sunscreen

1. Mula - mula sekali, basuh muka dengan bersih. Lap muka hingga kering. 

2. Pastikan tangan bersih dan kering. 

3. Kemudian picit krim Aloe Vera Hansaegee Nature di tangan dan letakkan beberapa tempat di bahagian muka. 

4. Sapu rata di keseluruhan muka. Kemudian tepuk - tepuk manja sikit di bahagian muka. Nak rasa feeling kulit muka ada efek kelembapan. 

5. Dah siap, boleh keluar tanpa risau. 

Review Pakai Aloe Vera Sunscreen Hansaegee Nature 

Sejak jumpa dengan Aloe Vera Sunscreen ni, dah 2 minggu lebih sis pakai, memang terus jatuh hati dan happy sangat.

Bukan mudah nak cari yang betul - betul serasi dengan kulit muka. Seperti yang korang tahu, dulu, sis skeptikal sikit tentang sunscreen ni sebab takut berminyak. 

Sekarang, nak keluar rumah sekejap nak keluar pergi pasar atau ke mana - mana, sis jenis orang yang kurang rajin nak pakai foundation kalau nak cepat. Sis hanya sapu sunscreen aloe vera ni, muka pun terus rasa fresh dan lembap. 

Bila dah cuba sendiri, serius krim ini memang ringan. Sejak sis pakai sunscreen aloe vera, kulit memang lembap dan tak kering. 

Memang rasa perbezaan kulit muka sejak pakai sunscreen dari Hansaegee Nature. 

Sentuh dengan tangan pun macam "smooth" jer. Sis perasan juga, tona kulit pun lebih sekata. 

Bila sapu rata di muka, krim ini cepat meresap ke dalam kulit dan tidak melekit. Lagipun, tak rasa berminyak langsung. 

Paling suka, kalau nak basuh tangan tak macam dulu dah asyik ambil handwash nak gosok tangan sebab nak hilangkan minyak. 

sunscreen aloe vera

Walaupun dekat dengan cahaya lampu dan bawah sinaran mentari, langsung tak ada white cast 

Muka pun makin glowing lepas pakai. Lagi satu, sis perasan bila basuh muka tak rasa berminyak sangat macam dulu. 

Jadi, Aloe Vera Sunscreen ini serasi dengan kulit sis. Sepanjang tempoh guna krim ni ok saja. Mungkin tempoh result orang lain pakai berbeza bergantung atas keadaan kulit masing - masing. 

Mudahan dapat konsisten pakai untuk kulit lebih sihat. 

Jangan lupa pakai sunscreen ni kena reapply setiap 4 jam, lebih lagi korang yang banyak buat aktiviti luar. 

Apa Yang Best Guna Aloe Vera Sunscreen ? 

Sebenarnya ada keistimewaan lain yang ada pada Aloe Vera Sunscreen. Selain dari fungsi untuk melindungi kulit, ni sis nak bagi tahu korang : 

Packaging

Pertama sekali yang sis tengok dari segi packaging. Sudah tentu, nak bawa ke mana - mana pun mudah sebab sunscreen ini dalam bentuk tube dan bersaiz kecil untuk kandungan 70 ml. Senang nak bawa untuk travel. 

sunscreen aloe vera

Sunscreen ini letak dalam keadaan macam mana pun, menegak ke dalam keadaan terbaring ke, krim memang tak bocor keluar. Sis dah test. 

Pernah sis pakai yang produk lain sebelum ini, krim bocor keluar. Habis di penutup dia. Nampak ada pembaziran kat situ.

sunscreen aloe vera

Kalau tengok penutupnya tu macam biasa tapi lain dari yang lain. 

Dengan rekaan Twist-Lock Cover, penutup yang ni memang ada ciri keselamatan untuk elak krim tumpah.

Tube dia pun dah direka untuk kita picit dengan jumlah yang kita nak di tangan. tak adalah bila picit nanti terbanyak krim yang keluar.


Berminat Nak Pakai Aloe Vera Sunscreen ? 

Buat korang yang tengah tercari - cari sunscreen yang sesuai, sis rekomen sangat cuba sunscreen aloe vera dari Hansagee Nature.

Mesti korang tertanya - tanya mana nak dapatkan Aloe Vera Sunscreen ni. Sunscreen ni korang boleh beli online. 

Semuanya mudah ya, hanya di hujung jari. Apapun, untuk maklumat lanjut, korang boleh layari laman web dan media sosial Hansaegee Nature. 

Brand: Hansaegee Nature 

Website: www.hansaegee.com/shop 

IG page: https://www.instagram.com/hansaegeenature/

FB page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature 

Youtube page: https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia 

sunscreen aloe vera








Post a Comment

Previous Post Next Post