-->

Wednesday, 25 January 2017

author photo
ASSALAMUALAIKUM...

hujan lebat

buat sahabar-sahabat wani macam mana kat tempat kalian ya.. hari ini pun mendung diselangi dengan hujan. dah beberapa hari mendung hujan tapi yang hujan paling lebat hari Jumaat.. tak berhenti hujan.. Jumaat lepas majlis aqiqah dan cukur jambul anak saudara.. memang basah lah ..jemputan makan dalam khemah pun hujan lebat sangat.. nasib baik basah - basah pun meriah ,, jemputan datang walau dalam keadaan hujan lebat..

tengok kepada keadaan cuaca sekarang, ramai yang mengeluh cuaca mendung, redup dan hujan sampai ada tempat yang dinaiki air... bersabarlah, mungkin ada hikmahnya ,,biasanya kalau nak kata hujan bulan 12 tak boleh dah,,sampai ke bulan 2 jawabnya musim hujan tak habis lagi.. buat masa sekarang tengok dalam berita buat liputan pasal banjir.. tak lama buat liputan berita pasal kemarau pulak.. macam tahun lepas ....musim  hujan mengeluh , musim kemarau pun mengeluh ,di mana lah nikmat bersyukur.. huu..

hujan masa ni dalam bumi dah ada simpanan air nak bawa ke musim kemarau pulak..wani harap buat mangsa -mangsa banjir yang terlibat..semoga bertabah dengan musibah yang menimpa...cuma berhati- hati dan waspada dengan setiap apa yang kita lakukan.. musim hujan dan basah macam ni.. jalan pun licin.. tak lama lagi dah nak cuti raya cina.. ramai orang balik kampung...


This post have 2 komentar

avatar
SIQAHIQA delete 25 January 2017 at 20:44

Bertabahlah..hujan lebat setiap petang kat tempat siqah sekarang. Hari2 jalan jem masa balik kerja sampai boleh tengok drama korea dalam kereta. Hii

Reply
avatar
Busyra Takiyudin delete 26 January 2017 at 00:01

rumah kawan busyra dkt kelantan dah masuk air. kesian dia. :(

Reply


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Nuffnang