-->

Sunday, 29 January 2017

author photo
ASSALAMUALAIKUM....

kulit limau kering

wah tajuk dah macam nak iklan perfume haaa..ingat lagi tak wani ada post entry pasal keywords yang ramai orang cari resepi asam kulit limau di SINI. asam kulit limau tu tak adalah nak terbuat ..macam mana nak buat tu tak tahu lah... hari ini nak tunjuk kulit limau kering tu selepas 2 tahun. pergi semak balik entri sebab tak ingat bila buat... rupanya tahun 2015.. gigih sangat nak buat kulit limau kering.. tapi ini bukan asam kulit limau kering...

gambar kat atas tu dah simpan selama 2 tahun lebih.. macam tu lah rupanya.. makin lama kulit limau tu makin gelap.. tapi tak makin busuk ya, makin harum semerbak..asyik sangat bau... macam tak percaya dah simpan selama 2 tahun lebih..tak tahu nak buat apa lagi.. wani kalau bereksperimen macam ni lah lagi banyak maklumat tahu..

musim limau tengah banyak ni, boleh lah kalau nak cuba buat.. buah limau lepas raya ... harga pun dah makin murah.. kadang-kadang rasa rugi tengok kat mall, tengok pekerja asingkan buah limau yang buruk terlalu banyak.. nampak membazir kan.. itu lah siapa suruh jual mahal-mahal..

resepi kulit limau kering ada di SINI. yang gambar bawah ni... tahun 2015.. nampak tak warna masih belum berubah.. sebab baru 4 hari dah kering betul-betul, snap picture.. warna masih ada.. nanti lama-lama ia jadi macam gambar atas tu

kulit limau kering

This post have 9 komentar

avatar
Mas_FVOME delete 29 January 2017 at 20:24

Boleh makan ke kak..apa rasanya..heeee

Reply
avatar
Wani Sukarno delete 29 January 2017 at 20:55

Tak boleh .. bust perasa jer orang cina asak bubur kacang merah masukkan kulit limau ..

Reply
avatar
azmi delete 29 January 2017 at 22:51

Haha.br jk entri post taun lps pny cre nk wt asam kulit limau..tngk2 dh de part 2..tq info..ari ni bli limau..tu y nk wt

Reply
avatar
Hasif delete 30 January 2017 at 02:26

ada juga dengar ceritanya katanya kena kukus pastu jemur pastu kukus pastu jemur ulang beberapa kali..

mmg makin lama simpan makin kuat eh baunya tu..

Reply
avatar
Wani Sukarno delete 30 January 2017 at 17:28

@Ahmad Hasif
la ada jugak main kukus jemur macam tu.. tak buat dah huu

Reply
avatar
Wani Sukarno delete 30 January 2017 at 17:28

@azmi ..ok tak apa kalau rajin nak buat .. insyaAllah menjadi la tu hii

Reply
avatar
SIQAHIQA delete 30 January 2017 at 18:10

Lama tu dua tahun.. hehe. Jenuhlah nak tunggu :D

Reply
avatar
Busyra Takiyudin delete 30 January 2017 at 18:25

penah tngok jgk sebelum ni kulit limau mcm tu..

Reply
avatar
Warisan Petani delete 30 January 2017 at 23:16

Musim raya CNY sekarang ni banyak kulit limau mandarin ni. WP buang aje tak pernah keringkan.

Reply


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Nuffnang