-->

Friday, 23 November 2018

author photo
Assalamualaikum..

Salam semua, hari ini nak kongsi tips di dapur pulak, tips ini biasa buat kalau nak masak ikan masak cuka sebab ada nak masukkan tomato hancur dalam ni. Selalu kalau buat ikan masak cuka, ada masukkan tomato yang telah dihancurkan.

Tomato kalau tak hancurkan memang nampak tak cantik nampak sekali dengan kulit tomato, jadinya kena buang dulu kulit tomato. Bagaimana cara nak buang tu, ada cara mudah, selalunya cara inilah yang paling senang nak guna.

cara yang paling mudah nak buang kulit tomato

Jemput tonton video di bawah bagaimana cara mudah nak buang kulit tomato ya, tapi dalam ni pergi guna periuk besar jadi tak tenggelam sangat, kena main golek - golek nak bagi kulit tomato tu merekah. hii.

Disebabkan guna tomato hanya 1 biji sahaja nak buang kulit. Nak buat 2 biji macam banyak pulak. Selamat mencuba, siapa nak cuba, orang buat apa lagi kalau buang kulit tomato ni hii tertanya pulak.



CARA YANG PALING MUDAH NAK BUANG KULIT TOMATO

1. Panaskan air dalam periuk sederhana
2. Sementara itu, buah tomato dibelah 'X' di permukaan atas tomato. Tanda X inilah senang nampak kulit tomato nak terkopek sikit.
3. Dah nampak air mendidih, letak buah tomato, kecilkan api.
4. Sambil -sambil golekkan buah tomato, dah nampak kulit tomato macam meregang dan nampak bahagian tanda X dah nak terkopek boleh lah angkat
5. Alihkan boleh lah cuba tarik perlahan kulit tomato dari tempat tanda X. Memang mudah tariknya

This post have 3 komentar

avatar
Nieyla Nadia delete 23 November 2018 at 11:18

Tak pernah buang kulit tomato pun sebelum ni..hehehe..
tapi oklah dah tahu dah cara nya nak buang kulit tu..

Reply
avatar
I am LZ delete 26 November 2018 at 10:41

Sebelum ni Wani, LZ cuci terus ngap dengan kulit sekali..
Buang kulit tomato mungkin untuk ambil puri tomato kann..

Reply
avatar
Rina Zul delete 30 May 2019 at 05:00

tak pernah pulak buang kulit selama ni ehee..tapi lg suka buang kulit.lg sedap rasanya.

Reply


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Nuffnang