Dari Kedai Papan ke Kedai Maya, MARHUNA Cetus Inspirasi Usahawan Desa

Dari Kedai Papan ke Kedai Maya, MARHUNA Cetus Inspirasi Usahawan Desa | Salam semua, bisnes sekarang dah tak macam dulu, kalau dulu, nak cari baju pergi dari kedai ke satu kedai kan. 

Sekarang tidak lagi, dah makin ramai yang menjalankan bisnes telah mula beralih untuk buka kedai online. Nak luaskan lagi empayar bisnes kan, memang wajib buka kedai online. 

Sebenarnya sis tertarik dengan penceritaan Pn.Nabiha Mohd Mashut tentang perjalanan perniagaan ibunya, Pn. Marhuna Tauhib, seorang usahawan desa yang memulakan perniagaan Marhuna dengan susah payah hanya dengan sebuah mesin jahit dan kedai papan yang tidak gah dan serba kekurangan pada tahun 1986 di sebuah kampung bernama, Kg. Felda Pasak, Kota Tinggi, Johor.

baju kurung marhuna

Menurut Pn.Nabiha, Ibu beliau dulunya seorang gadis yang hidup penuh dengan liku dan ujian dalam kehidupannya sejak daripada kecil. Selepas kematian ayah tercinta ketika berumur 9 tahun. Pn.Marhuna banyak belajar tentang pengorbanan sepanjang perjalanan hidupnya supaya tidak mengenal erti putus asa hingga tertubuhnya rangkaian jenama pakaiannya sendiri yang diberi nama MARHUNA pada tahun 2017.

Hasil kerjasama bersama anak perempuannya, Pn.Marhuna berjaya mereka-cipta baju kurung tradisi melayu yang amat mesra menyusu (breastfeeding friendly) dengan aplikasi zip di bahagian dada yang panjang yang memudahkan penyusuan. Sekaligus dapat memberikan keselesaan dan kegembiraan kepada wanita super-sibuk diluar sana ketika menyusukan anak dan mengepam susu di pejabat.

Fabrik dan Material yang digunakan iala daripada jenis Premium Moss Crepe Korea yang ringan dan tak perlu digosok (Ironless).
   
                                                   
baju kurung marhuna

Ikuti perkongsian lanjut tentang kisah disebalik Marhuna di Facebook page Pn.Nabiha dan Facebook Page Rasmi Marhuna.


Baju Kurung Mesra Menyusu, Edisi Puteri Gunung Ledang 

baju kurung marhuna

Kini, MARHUNA sedang membuat promosi Baju Kurung Mesra Menyusu, Edisi Puteri Gunung Ledang dengan harga promosi dan potongan lebih 50%. Cuma RM79.00 sahaja berbanding harga asalnya RM159.00 sehelai. Terdapat 5 warna yang sangat cantik dan sesuai dengan personaliti seorang ibu. 

baju kurung marhuna

                                 
baju kurung marhuna


baju kurung marhuna


baju kurung marhuna


baju kurung marhuna


baju kurung marhuna

Kalau sis sendiri pun nak cari baju yang tak payah gosok. Serius sis bukan nak berapa rajin bab gosok - gosok baju ni. Lagipun baju kurung Marhuna ini lawa dan sedap mata memandang.
Pembelian baju-baju keluaran MARHUNA boleh dipesan dengan lebih mudah, cepat dan pantas melalui;

1. Dropship Sah Marhuna seluruh Malaysia, sila semak senarai dropship berhampir
an anda di sini https://www.marhuna.com/marhuna-official-dropship/
2. Website Marhuna di https://www.marhuna.com/
3. Hubungi terus Customer Service Marhuna di talian 011-56711951 atau emel kepada
sales@marhuna.com


Jom follow MARHUNA, untuk dapatkan baju mesra menyusu dengan tawaran, promosi, dan harga yang sangat berbaloi. MARHUNA, #BajuTradisiKita #MarhunaMesraMenyusukan

Post a Comment

Previous Post Next Post