Bagaimana 5 Bahan Utama Eskayvie Mindtropic Ini Boleh Membantu Atasi Masalah Anxiety

Salam semua, sekarang ni banyak kes gangguan mental yang kita dengar sama ada di dalam berita ataupun di media sosial. 

Perkara ini semakin hari semakin merunsingkan. Sedar atau tidak, ramai di kalangan manusia kini menghadapi masalah gangguan mental. 

Lagi-lagi selepas seluruh dunia dilanda pandemik Covid-19, ramai yang hilang pekerjaan dan ramai yang mengalami tekanan hidup.

Mengapa ianya terjadi? Banyak faktor-faktor yang boleh menyebabkan gangguan mental ni. Antaranya adalah tekanan dalam hidup kerana terlalu banyak berfikir masalah yang dihadapi. 

Lebih-lebih lagi pada waktu sekarang ni dalam keadaan kehidupan kita lebih mencabar dengan kos sara hidup yang semakin tinggi.

penyakit anxiety



Pernah ke ada di antara korang yang susah nak tidur atau tak dapat tidur lena sebab memikirkan bermacam-macam perkara? 

Kadang-kadang tu buat apa-apa rasa macam tak kena, cepat marah dan badan rasa lesu serta tidak bertenaga. 

Itu tandanya badan korang tidak mendapat rehat yang secukupnya. Bagi yang bekerja masalah ni memang akan sentiasa dihadapi. 

Yela kan… Hidup sekarang ni sangat mencabar ya lebih-lebih lagi yang tinggal di bandar. Banyak komitmen yang nak dijaga. 

Kadang tu boleh stress memikirkan dengan harga barang yang makin naik sekarang ni sampai kadang tu fikir macam tak masuk akal je.

Tapi tahukah korang, kalau kita banyak sangat berfikir sampai sukar nak tidur ni sebenarnya tak elok untuk tubuh badan kita. 

Nampak macam tak ada masalah kan? Tapi kalau tak ambil tindakan awal, berkemungkinan keadaan akan jadi lebih serius. 

Antaranya adalah, mungkin akan dapat masalah gangguan mental, anxiety ataupun masalah keresahan.

Stress Hingga Anxiety, Jantung Selalu Berdebar

Dulu, sis pun tak ambil tahu sangat pasal anxiety disorder. Sampai lah adik sis sendiri diuji dengan penyakit anxiety

Penyakit anxiety bukan penyakit yang ada masalah keresahan yang biasa-biasa tu. Ada perbezaan dua tu.

Mula-mula sis ingat benda tu normal, biasalah suasana kat tempat kerja kan. 

Nak jadikan cerita, tiba-tiba ketika adik sis makan tengah hari dengan rakan sekerjanya, badan dia rasa lain macam, tangan dia tiba-tiba rasa kebas hingga ke seluruh badan. 

Lepas tu, dia rasa sesak nafas dan dia fikir masa tu ingat nak mati dah. Tapi, alhamdulillah simptom tu tak lama. 

Ikutkan adik sis ni tak pernah alami masalah sesak nafas. Tapi tu la, tiba-tiba je sesak nafas tu datang menyerang dia pada masa tu.

Sejak dari itu, selalu dia mengadu rasa jantung selalu berdebar-debar lain macam dari kebiasaan. Sis syak sebab dia asyik terfikir insiden yang lepas tu. 

Nak hilangkan rasa jantung berdebar-debar tu pula memang ambil masa. Sis hanya mampu berikan nasihat suruh bertenang dan jangan terlalu fikirkan sangat. 

Yela kan… Sis ni tak ada pengalaman dengan anxiety ni. Selalu dengar orang lain alaminya… Nah sekarang adik sendiri yang alaminya.

Ada juga sis suruh dia pergi ke hospital untuk buat pemeriksaan kesihatan. Takut ada yang tak kena dengan badan. 

Tapi, selepas pemeriksaan, doktor cakap tak ada apa-apa dan kemungkinan hanyalah masalah gastrik.

Walau pun dah buat pemeriksaan, sis masih tak puas hati dan sis buat la research sendiri melalui Google. 

Sis dapat tahu yang jantung berdebar-debar ni merupakan salah satu simptom anxiety disebabkan hormon stres yang lebih tinggi dari biasa.

Rupa-rupanya, rakan adik sis ni pun ada yang mengalami anxiety. Ada pengalaman di mana penyakit yang berkaitan masalah keresahan ni sampai bertahun-tahun pun ada. 

Bahaya juga anxiety ni ya, walaupun pada kita mungkin nampak macam biasa je dan kita anggap mereka hanya main-main, tapi tidak bagi orang yang mengalaminya sendiri.

Eskayvie Mindtropic Dihasilkan Oleh Formulator Dr Syid Ayob

Baru-baru ini, sis dapat tahu ada satu lagi keluaran produk terbaharu daripada Eskayvie iaitu Eskayvie Mindtropic yang dihasilkan oleh Dr Syid Ayob. 

Kalau korang belum kenal, Dr Syid Ayob juga merupakan formulator untuk produk kesihatan terlaris di Malaysia iaitu Eskayvie Diffenz.



Pengenalan produk Eskayvie Mindtropic dari Dr Syid Ayob AlQudri

Apa yang ditekankan Dr Syid Ayob dari video ini adalah nutrisi yang seimbang juga sangat penting untuk menyokong kesihatan minda.

Jika kita tidak jaga pemakanan dengan betul, pelbagai gejala akan muncul yang akan mengganggu kehidupan seharian kita.

Dalam masa yang sama gejala tersebut akan beri impak kepada keseluruhan badan kita. Gejala tersebut termasuk :

1. Kesukaran untuk tidur

2. Stres

3. Lemah ingatan

4. Kurang daya tumpuan

5. Brain fog atau kabut otak

6. Kemurungan

Bayangkan gejala ini semua menyebabkan kesihatan otak kita pun terganggu. Jadi, dengan formulasi khusus dari Eskayvie Mindtropic dapat membantu untuk mengatasi masalah semua ini.

Ramuan Hebat 5 Bahan Utama Dalam Eskayvie Mindtropic


penyakit anxiety

Tahu tak korang yang Eskayvie Mindtropic ini diperkaya dengan ramuan hebat 5 bahan nootropik. Nootropik merupakan brain booster untuk melindungi sel otak.

Eskayvie Mindtropic adalah tablet kunyahan yang berperisa tropika. Setiap 1 tablet mempunyai 5 bahan Nootropik ini. Jom kita ketahui lebih lanjut 5 bahan yang ada dalam Eskayvie Mindtropic ni.

1. Phosphatidylserine

penyakit anxiety


● Komponen utama yang penting untuk membina dan galakkan sel otak berhubung. Tapi disebabkan faktor pemakanan, penuaan dan stress yang berterusan menyebabkan bahan ini tak mencukupi dan menjejaskan kesihatan minda.

● Ujian klinikal mendapati Phosphatidylserine ni boleh REVERSE keadaan otak kita menjadi 14 tahun LEBIH MUDA dari usia sebenar.

● Di samping itu ia turut membantu melaraskan pengeluaran bahan kimia otak seperti neurotransmitter bagi melancarkan fungsi otak, menceriakan dan memastikan tahap berfikir berada pada tahap optima.

2. Ashwagandha KSM-66


penyakit anxiety


● Ginseng India yang telah diguna pakai lebih 3000 tahun untuk merawat stress, meningkatkan tenaga dan daya tumpuan.

● Khasiatnya terletak di bahagian akar dan memberi kesan adaptogen (bahan yang melawan/melegakan kesan stress).

● Boleh mengurangkan paras kortisol (hormon stress) dalam darah sekaligus melegakan stress, anxiety dan depression.

● Turut memberi kesan positif terhadap hubungan seksual lelaki dan wanita.

3. Bacopa Monnieri 

penyakit anxiety


● Digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong 3 komponen utama iaitu pembelajaran, hafalan dan ingatan. Membantu menyokong minda yang terkesan akibat brain fog.

● Menggalakkan penghasilan serotonin (hormon gembira) sekaligus membantu menstabilkan mood & mewujudkan perasaan gembira.

● Menggalakkan pertumbuhan unjuran sel-sel otak untuk berhubung supaya dapat menyokong otak memproses maklumat dan berfikir dengan lebih mantap.

4. Magnesium

penyakit anxiety


● Master mineral terpenting untuk badan. Namun, 75% individu kekurangan mineral ini yang bersifat anti keradangan bagi melindungi otak.

● Ia menggalakkan neuronal plasticity bagi meningkatkan kebolehan otak untuk melaraskan keupayaan berfikir dan daya ingatan.

● Kekurangan magnesium dikaitkan dengan kesukaran tidur dan masalah mental (e.g migraine, halusinasi, nyanyuk, celaru, mudah marah dsb).

5. Selenium

penyakit anxiety


● Tinggi kesan antioksidan dan anti-radang yang melindungi otak dari kerosakan dan penyakit seperti Alzheimer, nyanyuk dsb.

● Menyokong pembentukan sel-sel otak baru dan sihat.


Manfaat Eskayvie Mindtropic Untuk Kesihatan Minda

Pergerakan tubuh kita dipengaruhi oleh kesihatan otak. Bila otak sihat, aktiviti kehidupan kita pun tak terganggu. Betul tak?

Kalau rasa macam tak ada mood, resah gelisah ditambah pulak dengan masalah anxiety, korang boleh ikhtiar kawal stres dengan Eskayvie Mindtropic ni.

Di bawah ni di antara manfaat yang boleh korang dapat bila amalkan Eskayvie Mindtropic:

1. Mengatasi gejala brain fog atau kabut otak

2. Untuk perkembangan sel otak yang sihat

3. Memori yang kuat

4. Fokus dan daya tumpuan

5. Mood dan emosi yang terkawal

6. Dapat tidur lebih lena

7. Untuk kesihatan tulang dan otot

8. Rasa lebih ceria dan gembira


penyakit anxiety

5 Kelebihan Mindtropic

Untuk pengetahuan semua, sis sendiri pun dah cuba Eskayvie Mindtropic ni. Sis dah amalkan selama seminggu dan sis sendiri dah alami perubahan selepas amalkannya. 

Rasanya juga sangat sedap berperisa tropika.

Antara perubahan yang sis lalui selepas cuba adalah sis mudah sangat nak tidur dan dapat tidur yang lebih lena berbanding sebelum ni. 

Bila bangun pagi tu rasa tubuh badan lebih bertenaga dan tak lesu. Sis juga sekarang ni lebih fokus dalam melakukan aktiviti harian dan sentiasa berfikiran positif. 

Ya sis memang akui setiap orang ada masalah. Jadi cara yang terbaik adalah kita hadapi masalah tersebut dengan cara yang positif maka kita akan dapat elak terlampau memikirkannya. 

Dari sini kita mampu elakkan dari anxiety. Sis memang nak rekemen Eskayvie Mindtropic ni dekat adik sis biar dia cuba.

Untuk pengetahuan semua Eskayvie Mindtropic ini adalah:

1. 100% bahan semulajadi

2. Tanpa gula tambahan

3. Tanpa perasa dan pewarna tiruan

4. Rasa tropika yang enak

5. Pengiktirafan kilang oleh European Quality Award


Cara Pengambilan Eskayvie Mindtropic


penyakit anxiety

Dalam satu botol ada 30 tablet. Untuk orang dewasa umur 18 tahun ke atas ambil 1 tablet, 2 kali sehari selepas makan.

Mesti ada yang tanya kanak-kanak boleh makan tak? Kanak-kanak berumur 13 hingga 17 tahun saja disyorkan ambil tablet 1 kali sehari selepas sarapan pagi.

Nak simpan, suhu bilik saja dan jangan terdedah kepada matahari. Pastikan tutup rapat penutup untuk elak tablet berubah warna.

Disebabkan ia adalah tablet kunyahan, jadi memang mudah nak makan, kunyah-kunyah sahaja.


Maklum balas Pengguna Eskayvie Mindtropic

Di bawah ni sis kongsikan beberapa maklum balas daripada pengguna Eskayvie Mindtropic. Jom kita tengok apa kata mereka selepas mencuba Eskayvie Mindtropic ni.

penyakit anxiety


Kalau sebelum ni selalu rasa panic nak buat presentation depan pegawai sampai tak boleh nak tidur malam. Tapi lepas cuba Eskayvie Mindtropic, pengguna ni jadi rileks je dan langsung tak gelabah.


penyakit anxiety


Lepas amalkan Eskayvie Mindtropic, Nadia Bakhtiar dapat deep sleep hampir 1 jam. Bangun tidur pun rasa cergas dan ceria.

penyakit anxiety

Ana sebelum ni rasa terlampau stres dan selalu naik angin sebab terlalu banyak kerja dan cover kerja kawannya yang bercuti 2 minggu. 

Tapi selepas cuba Eskayvie Mindtropic beliau rasa fresh dan bertenaga walaupun tidur lambat dan bangun awal. Kerja banyak pun cool je.

Jom kita tonton feedback daripada Puan Siti Zubaidah pengalaman beliau selepas mencuba Eskayvie Mindtropic.


Puan Siti Zubaidah berumur 39 tahun mengalami masalah sukar nak tidur dan beliau juga mengalami anxiety sehingga perlu menjalani terapi oleh doktor. 

Bila tak dapat tidur yang mencukupi ni memang mudah stres dan cepat marah. Yang selalu jadi mangsa adalah anaknya. 

Tapi selepas beliau cuba amalkan Eskayvie Mindtropic ni beliau dapat tidur yang lebih berkualiti dan tenang. 

Bangun tidur pun rasa fresh berbanding sebelum ni. Kalau anxiety datang menyerang pun beliau boleh bertenang dengan lebih cepat.


Ikhtiar Kawal Stres Dengan Eskayvie Mindtropic

Dalam kehidupan seharian kita, memang tak lari dah daripada stres dan tekanan. Tapi nak kawal stres tu bukan mudah sebenarnya.

Bila hormon stres berlebihan boleh jadi sakit lain yang datang. Nasib baik ada solusi untuk masalah ini semua daripada Eskayvie bagi membantu orang lain untuk menjalani kehidupan yang lebih tenang dan tanpa stres. 

Pernah dengar kan, orang kata jangan stres stres sangat, nanti sakit datang. Sebenarnya kan, memang betul, bila kita tak dapat kawal stres, ia boleh mengundang penyakit-penyakit lain.

Sekiranya nampak ada ahli keluarga mengadu mereka stres, tertekan, rungsing, tak boleh tidur, cepat marah dan sebagainya jangan abaikan mereka. 

Berikan mereka sokongan moral atau korang boleh cadangkan Eskayvie Mindtropic ni untuk mereka.

Untuk maklumat lanjut,boleh layari laman web dan juga sosial media rasmi Eskayvie melalui pautan dibawah. Hidup ceria tanpa stres stres barulah gembira hidup kita kan?





penyakit anxiety

#EskayvieMindtropic #JanganStresStres














Post a Comment

Previous Post Next Post