Filem Seram Thai, Death Whisperer Buat Julung Kali Ditayangkan Dalam IMAX

Salam semua, lama tak bercerita pasal filem. Death Whisperer adalah sebuah filem seram Thai yang berdasarkan urban legend sebenar yang telah ditayangkan pawagam seluruh Malaysia pada 4 Januari 2024.

Lebih menarik, apabila filem Death Whisperer adalah satu satunya sekarang ini filem Thai PERTAMA yang ditayangkan dalam IMAX dengan Laser, menggabungkan imej tayang 4K Laser sejernih kristal dengan sistem bunyi termaju IMAX.

Movie seram

Dengan teknologi terkini sebegini sedikit sebanyak akan membawa ruh dan rasa seram ke tahap seterusnya dengan pengalaman sinematik yang paling maju, dikuasai semula khas dalam teknologi DMR (Digital Re-Mastering) proprietari IMAX.

Filem ini juga merupakan salah satu filem box office terbesar Thailand pada tahun 2023, memikat hati di seluruh negara dan ditutup dengan kira-kira THB475 juta box office dalam kejayaan.

Death Whisperer dibintangi oleh Nadech Kugimiya, Mim Rattanawadee Wongthong, Denis Jelilcha Kapaun, Junior Kajbhunditt Jaidee, Friend Peerakrit Phacharaboonyakiat dan Nina Nutthatcha Padovan, bersama dengan Fresh Arisara Wongchalee dan Ply Pramer Noiam.

Movie seram

Diarahkan oleh Kui Taweewat Wantha dan Penerbit Eksekutif Pap Narit Yuwaboon, pasukan terkenal di sebalik filem seram itu melanda “Long Weekend” daripada lagenda internet yang menggerunkan kepada kengerian skrin besar yang menggegarkan darah.

Sebuah filem seram ghaib di luar bandar Thailand mengisahkan tentang pertemuan mengerikan sebuah keluarga dengan roh syaitan yang merasuk anak perempuan mereka dan menyebabkan kematian misteri, memaksa adik-beradik itu mengambil langkah melampau untuk menghentikan kehadiran jahat yang menghantui kampung mereka.

Sinopsis Filem Death Whisperer

Kisah ini berlaku di sebuah perkampungan terpencil di Thailand di mana seorang gadis muda mati secara misteri selepas mendengar nyanyian “Tee Yod” yang menyeramkan.

Movie seram

Bertahun-tahun kemudian, sebuah keluarga digeruni oleh roh jahat yang sama merasuk tubuh anak perempuan mereka Yam. 

Abangnya Yak meminta bantuan daripada ahli sihir untuk melakukan ritual untuk menghalau syaitan.

Selepas perjalanan berbahaya untuk membawa Yam ke hospital, Yak terpaksa menembak adiknya untuk menghalau roh yang keluar dari mulutnya. 

Di hospital, syaitan itu merasuki Yam sekali lagi dalam bentuk kucing hitam. Yam mati ngeri, tetapi roh jahat masih menghantui keluarga. 

Movie seram

Yak berikrar membalas dendam terhadap kuasa jahat purba yang melanda kampung itu.

Death Whisperer telah ditayangkan pada 4 Januari 2024 ini ke IMAX dan skrin standard berhampiran anda.

Post a Comment

Previous Post Next Post