Monday, 28 October 2019

author photo
Cara Mudah Untuk Menyambung Lipstick Patah, Senang Sangat Rupanya | Salam semua, lipstick dan wanita tidak dapat dipisahkan. Tapi kalau lipstick patah mahu tak meroyan hii. Siapa ada pengalaman lipstick patah ada tak, Korang buang terus ke kalau lipstick patah ? Kalau beli pun yang mahal - mahal lepas tu patah tetiba, kalau tak pun anak yang sibuk main dengan lisptick pun boleh jadi kemungkinan juga ya. Sayang la beli mahal tapi nak buang sebab patah.

Cara Mudah Untuk Menyambung Lipstick Patah

Orang perempuan tak ada lipstick tak boleh, bibir pucat hihi. Memang wajib ada dalam dunia make up.

Banyak faktor kalau lipstick patah ni, kadang - kadang kecuaian kita kan. Kadang - kadang anak - anak yang ambil buat main. Kalau yang belum tahu lagi macam mana nak sambung balik lipstick yang patah, jom tengok gambar di bawah. Nak tunjuk langkah demi langkah. Lipstick ini patah tiba - tiba. Bahan yang diperlukan untuk sambungan lipstick ini hanya lilin sahaja.

Baca sini : 5 Langkah Untuk Cucian Muka Yang Berkesan

Cara Mudah Untuk Menyambung Lipstick Patah, Senang Sangat Rupanya 

Ikut langkah bergambar di bawah ya. Caranya senang sahaja tak payah risau. Guna bahan pun tak banyak. Daripada menangis saja tengok lipstick korang patah tu, baik sambungkan balik. Jimat duit tak payah nak beli lipstick lain.

Cara Mudah Untuk Menyambung Lipstick Patah

Gambar atas : Nasib baik ia patah dalam macam tu, kalau tak risau juga nak sambung macam mana. Jadi jangan usik apa - apa tempat ia patah. 

Cara Mudah Untuk Menyambung Lipstick Patah

Gambar atas : Itu lah tempat yang patah dalam.

Cara Mudah Untuk Menyambung Lipstick Patah

Nyalakan sebatang lilin. Nak tak nak terpaksa tunjuk lipstick yang dah disambung. Tak ada orang nak tolong snap kan gambar, masa tengah penyambungan tu, sebab buat seorang diri hihi. Tapi berhati- hati nak cairkan bahagian lipstick yang patah tu.

Cairkan sekejap, terus sambung dan berhati - hati juga semasa nak sambung, cantumkan elok -elok bahagian yang patah.

Sifat lipstick yang jenis melekit sikit, itu yang senang nak sambung.

Baca sini : Ketahui 9 Ciri - Ciri Krim Muka Yang Mengandungi Merkuri. Nombor 8 Lagi Bahaya

Cara Mudah Untuk Menyambung Lipstick Patah

Sambungan lipstick yang dah siap, ia macam kena gam jerr la.

Cara Mudah Untuk Menyambung Lipstick Patah

Sejukkan dalam peti sekejap dalam 2 jam ke 3 jam, tapi yang ni pergi tinggal seharian sebab tak ingat :D. Ok jerr tak ada apa yang pelik berlaku.

Cara Mudah Untuk Menyambung Lipstick Patah

Inilah rupa yang dah siap sambung, sekali tengok macam tak patah kan. Nasib baik kemas elok, sambungan tu sebab lipstick ni patah dalam.

Macam mana, senang kan DIY sendiri nak sambung lipstick, harap korang jangan terus buang kalau ada koleksi lipstick yang patah. Kalau korang ada cara yang lain nak sambung lipstick ni, boleh
komen di bawah. Ada tak ?. Yang ini buat eksperimen sebab lipstick sendiri yang patah.

Baca sini : Safi Shayla | Tips Penjagaan Rambut Untuk Wanita Bertudung

This post have 7 komentar

avatar
Mazni Azmi delete 30 March 2018 at 13:08

Bagus tips wani bagi ni. Macam lilin pulak boleh cairkan

Reply
avatar
Nasa Azman delete 30 March 2018 at 15:28

ISteri saya cukup marah kalau hand bag jatuh, patutlah! Gincu patah. Mujur puan bagi tips ni.

Bolehlah saya larikan diri lepas ni.

Reply
avatar
Juls Julie80 delete 31 March 2018 at 01:26

ooo camtu rupanya cara dia...aritu kite punye patah jgk tp last2 tekan kuat2 penutupnya sampai comottttttttttttttttt hahaha

Reply
avatar
Azmi Writer delete 2 April 2018 at 09:04

Assalamualaikum & salam isnin. Singgah blogwalking. Tips yang sangat berguna. Terutama kalau pokai lipstik mahal

Reply
avatar
nia delete 6 April 2018 at 09:35

Lepas ni jgn buang masih boleh disambung,tips yg sgt bagus. thanks for sharing

Reply
avatar
Suhana Abidin delete 31 October 2019 at 15:51

Thanks for the tips sis . Selama nie main buang je lipstick yang dah patah . Lepas baca entry nie terbayang-bayang berapa ratus kos beli lipstick yang dah masuk dalam tong sampah tu . . Arghhhh , nak menangis tiba-tiba .

Reply


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Nuffnang