PAGEVIEWS BLOG UNTUK BULAN MEI 2018

ASSALAMUALAIKUM..



Salam semua.. salam 6 Syawal

Agak jarang juga nak buat entri pasal pageviews blog ini, Bulan Mei lepas di mana pageviews untuk Blog Wani Sukarno meningkat dengan drastik, hii drastik terus. Blog Wani biasa dah kalau setiap kali bulan puasa memang naik la pageviews.. Hari pertama puasa tu dah dalam 7K lebih dah sehari. 

Siapa yang tak suka pageviews meningkat, mestilah suka, ada pembaca yang baca blog kita, tak adalah sendu semacam jerr kan. Masa awal berblog, fokus blog ini untuk masakan, sejak 2 - 3 tahun kebelakangan ini dah beralih arah dah. Tapi entri masakan tu tetap ada, bila sharing macam ni, tengok pembaca baca blog kita, kadang- kadang siap tanya lagi, kan rasa macam ada orang menghargai kita. 

Untuk bulan puasa, dah siap buat entri RESEPI 30 HARI MENU BERBUKA PUASA, sepanjang tempoh bulan puasa, pageviews untuk entri ini meningkat dalam 10K lebih. tapi nak hujung - hujung puasa tu dah turun dah sebab orang tak berapa nak cari dah kan. 


Dalam masa yang sama, setiap kali bulan puasa, mesti ada jerr menu yang nak diviralkan, Bulan puasa tahun ini, KUIH KERBAU GULING yang naik nama. Sekali Wani up kan resepi untuk kuih kerbau guling, terus meningkat naik pageviews, inilah the power of Google, bila pembaca nak cari resepi terus Search kat google. 





Antara pageviews sepanjang bulan puasa kalau naik paling tinggi pun dalam 7K lebih, paling rendah dalam 4K lebih tak silap, Tapi syukurlah ada jugak pertambahan pageviews naik dalam 100K lebih sebulan, Kalau lah setiap bulan macam ini, lagi happy happy.

Kepada sesiapa yang masih berjinak dengan blogging, teruskan berblogging tanpa rasa penat , usaha dan jemu, ya. Itu sahaja lah perkongsian untuk pageviews blog bulan lepas.


7 Comments

  1. Alhamdulillah, tahniah wani atas pencapaian tu. Mama nak tanya sikit boleh. Macam mana nak dapat job review tu ya?

    Blogger baru macam Mama ni tak tahu nak dapat kat mana

    ReplyDelete
  2. Tahniah kak!!!

    memang rasa seronok bila pageviews kita naik.
    harap boleh teruskan blogging tanpa jemu..

    ReplyDelete
  3. Ibu singgah bertamu di petang hari. Harap sis sihat. Wah banyaknya pageview :)

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum selamat pagi. Mama singgah lawat blog sis wani

    ReplyDelete
  5. Tahniah kak wani.. siapa tak suka kan pv naik camtu. Kalau terus mantain lagi la best

    ReplyDelete
  6. Tahniah Wani, banyak peningkatan jika dibandingkan dengan blog picisan LZ..

    ReplyDelete
  7. Wah! Sehari je terus jadi 7k pageview! Penangan bulan puasa kan..hebat

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post