-->

Monday, 9 November 2020

author photo

Doa Memohon Perlindungan Daripada Wabak Covid 19 Dalam Rumi Dan Maksudnya | Salam semua, tahun 2020 ini memang tak seindah yang disangka. Bila Allah turunkan ujian satu dunia yang kena. Kita yang sebagai muslim, kena lah reda dan sabar atas ujian Allah. Yang sis risau sekarang ini, makin hari makin lama kes dah cecah dalam 1K sehari. Kalau dulu, tak terbayang pun kes nak naik sampai 1K sehari.


Doa memohon perlindungan daripad wabak covid 19


Dalam fikiran ini terbayang macam - macam, teringat petugas barisan hadapan yang bekerja keras untuk membendung wabak Covid - 19. Teringat juga buat pesakit yang sedang dirawat akibat terkena jangkitan Covid - 19. 


Lagi sedih, bila lihat statistik untuk kematian pun nampak makin meningkat walaupun tak banyak. Tapi jauh di sudut hati ni kan, terasa sedih bagi pihak keluarga si mati. Kita yang tak kena ni, bersyukurlah Allah masih pelihara lagi kita, yang terkena jangkitan Allah nak uji.


Sis doakan semoga semua yang masih dalam rawatan, semoga diberikan kesembuhan dan pulih seperti sediakala. 


Dalam kita berusaha untuk membendung wabak Covid 19, jangan lupa untuk kita berdoa kepada Allah. Jadi, sis nak kongsikan kat sini doa memohon perlindungan daripada Wabak Covid - 19 beserta maksudnya. 


Doa Memohon Perlindungan Daripada Wabak COVID - 19

Doa memohon perlindungan daripada wabak covid - 19


‎بِسْمِ اللَّهِ الذي لَا يَضُرُّ مع اسْمِهِ شَيْءٌ في الأرض ولا في السَّمَاءِ وهو السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

Bacaan Dalam Rumi : 

Bismillahi ladhi la yadurru maas mihi shaiun fil-ardi wa la fis-sama'i, wa Huwas-Samiul-Alim


Maksudnya :
“Dengan nama Allah yang tidak memberi mudharat akan sesuatu yang di bumi dan yang dilangit (selagi) bersama dengan Nama-Nya dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.”
(Hadith Riwayat Abu Daud, Tirmidzi)



‎اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْبَرَصِ وَالْجُنُونِ وَالْجُذَامِ وَمِنْ سَيِّئِ الأَسْقَامِ

Bacaan Dalam Rumi : 

Allahumma inni a'uzu bika minal -barasi, wal- jununi, wal juzami, wa min sayy'il-asqam


Maksudnya : 
“Ya Allah aku berlindung denganMu daripada penyakit sopak, penyakit gila, penyakit kusta dan daripada segala penyakit berbahaya yang lain.”
(Hadith Riwayat Abu Daud)

Kita tidak tahu sampai bila Covid - 19 ini akan berakhir, semoga Allah angkat dan pergi jauh - jauh. Sama - sama kita jaga SOP dan hidup dalam norma baru. Jom sama - sama kita amalkan doa ini ya.

1 komentar:


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Nuffnang