-->

Monday, 15 February 2021

author photo

Cara Untuk Memulakan Bisnes Tudung Jenama Sendiri Hanya Dari Rumah | Salam semua, pernah tak ada impian nak mulakan bisnes tudung jenama sendiri. Sebut saja tudung tak kisah lah trend tudung apa sekali pun, tudung sentiasa mendapat permintaan yang tinggi di kalangan wanita. Lebih lagi yang wanita muslimah yang ingin mencari tudung yang sesuai dan selesa untuk dipakai. Bagi wanita yang bekerjaya yang jaga penampilan, mesti nak cari tudung yang serasi dan masuk dengan baju yang dipakai. Tak hairan lah macam - macam jenama tudung sekarang kan. 


Cara untuk memulakan bisnes tudung jenama sendiri dari rumah


Dah macam cendawan tumbuh selepas hujan. Sekarang pun dah boleh cari dan beli tudung secara online, tak perlu pergi kedai pun tak apa.  Kini, semakin ramai pula yang berniaga bisnes tudung online. Walaupun banyak persaingan, tudung tetap ada permintaan. 


Lagipun sekarang ini nak mejual pun rasanya dah mudah. Platform online shopping yang ada seperti Shopee, Lazada semua tu memudahkan peniaga untuk mempromosikan tudung. 


Nak lagi kalau bulan puasa dan nak dekat raya, memang tak putus orang beli tudung. 


Kalau kalian berminat juga nak buat bisnes tudung online, sis nak bantu kalian semua bagaimana nak mula bisnes tudung online. Ini semua rahsia dari pengasas Madihah Scarf iaitu Puan Madihah Mustaffa dari ebook beliau Rahsia Bisnes Tudung. 



Info Tentang Puan Madihah Mustaffa 

Sedikit info tentang Puan Madihah Mustaffa yang kalian perlu tahu : 

1. Berniaga bisnes tudung sejak tahun 2012 lagi

2. Mula berniaga dengan bermodalkan duit PTPTN

3. Semasa masih bergelar pelajar, dah dapat jana pendapatan 4 angka

4. Pengasas kepada Madihah Scarf

5.  Dapat jana pendapatan jual tudung RM 15,000 sebulan  hanya jual online saja

Berminat Nak Buat Bisnes Tudung ?

Sebelum nak mula, banyak info nak kena kumpul kan. Persoalan yang biasa ditanya 


1. Tudung apa yang pelanggan suka. Maklum lah tudung sekarang dah banyak trend. 

2. Nak buat ayat iklan macam mana ? 

3. Nak jual kat mana ? Sesuai jual secara online ke ? 

4. Bajet nak ambil gambar berapa ? 

5. Berapa harga nak letak ? 

6. Tukang jahit nak cari kat mana ? 

7. Kat mana nak cari supplier ? 

8. Kain nak guna untuk tudung matrial apa yang sesuai ? 


Tak semua yang mampu nak buat bisnes tudung. Kalau fikirkan nak buat bisnes tudung ni, kat pasaran pun dah berlambak- lambak memikirkan persaingan yang sengit. 


Tapi kalau ikut strategi dengan betul, bisnes tudung memang boleh pergi jauh. 


Cara untuk memulakan bisnes tudung jenama sendiri


Cara Untuk Memulakan Bisnes Tudung Jenama Sendiri Hanya Dari Rumah 

Di dalam ebook ini, ada 9 langkah yang perlu kalian ikut sekiranya nak mula bisnes tudung. 

# Langkah 1 : Belajar Menjual 

Nama bisnes tudung tapi bukan untuk menjahit dan buat tudung. Tapi kena ada kemahiran untuk menjual itu yang penting. 

Tak ada jualan tak adalah pulangan yang masuk. Tak payah sentuh mesin jahit. Kena belajar kemahiran menjual nak bagi sale masuk. 

#Langkah 2 : Siapa 3 Golongan Terbesar Dalam Bisnes Tudung 

Nak buat bisnes tudung kena ada target sasaran. Nak jual dekat siapa. Bila dah fokus untuk target sasaran. InsyaAllah, stok tudung pun tak peram lama bawah katil.

Penting nak tahu target sasaran. Kalau tak bisnes tak jalan. 

#Langkah 3 : Pembekal Atau Supplier

Di dalam ebook ini juga, Puan Madihah bongkarkan 5 pembekal tudung sewaktu beliau memulakan bisnes tudung. 

Siap dengan nombor contact dan alamat. Bila dah nak buat bisnes tudung, tak boleh bergantung kepada 1 pembekal saja , kena ada 2 - hingga 3 pembekal untuk backup.

#Langkah 4 : Tips Gambar Menarik 

Seterusnya nak ambil gambar tudung. Gambar wajib diambil, kalau tak macam mana nak promosi tudung yang kita nak jual kan. 

Nak ambil gambar pun ada tekniknya. Dalam ebook ini Puan Madihah kongiskan teknik dan cara mengambil gambar yang memukau dengan bajet yang rendah. Tak perlu bajet mahal - mahal pun. Guna kamera phone pun dah ok dah. 

#Langkah 5 : Kaedah Meletak Harga 

Bagaimana nak kira kos dengan selamat. Penting ya, kalau tak memang rugi jual tudung beribu - ribu tapi untung tak dapat. 

Bagaimana nak bersaing dan berhadapan dengan penjual tudung - tudung yang lain yang suka main dan lawan harga. Ke semuanya ada teknik Jadi tak perlu risau lah kalau peniaga lain turunkan harga tudung mereka. 

#Langkah 6 : Teknik Nak Buat Ayat Iklan 

Nak promosi tudung mesti kena ada ayat iklan. tak ada ayat iklan memang tak terjual tudung. Kena pandai tips untuk buat ayat iklan dengan betul. 

Ayat - ayat iklan ini semua boleh digunakan di facebook dan juga instagram.

#Langkah 7 : Lubuk Jualan 

Bila semuanya dah siap, masa untuk menjual pula. Ada 10 lubuk jualan yang dikongsi untuk menjual tudung. 

Banyak tu, boleh cuba yang mana lubuk jualan yang rasa sesuai.  Dengan adanya lubuk jualan ini, tak mustahil tudung dapat dijual 

#Langkah 8 : Pembungkusan 

Jangan ambil remeh dalam bab pembungkusan. Dalam ebook ini juga ada kongsikan bagaimana Puan Madihah ambil supplier untuk membekalkan bahan - bahan yang berkaitan dengan plastik bungkus, plastik pos laju dan sebagainya. 

#Langkah 9 : Penghantaran 

Bagaimana nak dapatkan kos penghantaran pos laju yang lebih murah dari kadar biasa. Tak payah lagi bersusah payah untuk beratur panjang di pejabat pos. Abam kurier sendiri yang datang rumah dan ambil barang untuk diposkan. 

Cara untuk memulakan bisnes tudung jenama sendiri


2 Ebook Dalam Satu Harga 

Untuk pengetahuan kalian semua, Ebook rahsia bisnes tudung ini terdiri daripada 2 ebook.  

1. Bagaimana saya menjana untung RM 15,000 sebulan tanpa premis 
2. Panduan menghasilkan tudung jenama sendiri 

Untuk kedua - dua ebook ini adalah pengalaman dari Puan Madihah sendiri yang selama ini berniaga tudung sampai lah beliau keluarkan tudung jenama sendiri. Bukan mudah ya. 

Untuk ebook kedua, beliau fokuskan kepada langkah - langkah menghasilkan tudung jenama sendiri

Kalau nak tahu rahsia lanjut kedua- dua ebook tersebut kena lah beli. 

Harga sebenar memang mahal, tapi kalau kalian bertindak terus untuk mendapatkan ebook ini harga mampu milik dengan harga serendah RM 70. 

Itu pun dalam masa terhad takut naik harga pulak nanti. Kena lah bertindak sekarang ya. 

Ilmu mahal, rasanya kalau buat betul - betul pulangan nanti lebih banyak masuk. Boleh klik gambar di bawah. 




Bonus :  Dapat 3 Ebook Tambahan 

Kalau nak cakap RM 70 itu mahal, tahu tak bukan 2 ebook itu saja kalian boleh dapat malah ada bonus 3 ebook tambahan dalam satu harga. Ketiga -tiga ebook tersebut adalah : 

1. Produk killer musim raya
2. Tips, nasihat dan motivasi bisnes 
3. Dropship tudung

Ke semua ebook ini adalah untuk melengkapkan lagi info serta maklumat lengkap untuk kalian lebih yakin untuk memulakan bisnes tudung hanya dari rumah. 

Tak tahu macam mana nak mulakan bisnes tudung ? Kena dapatkan ebook ini untuk panduan lengkap cara memulakan bisnes tudung jenama sendiri hanya dari rumah. 

Kadang- kadang nak mulakan suatu bisnes ini, kita kena belajar daripada pengalaman orang lain dan Puan Madihah selaku pengasas Madihah Scarf buktikan yang beliau pun boleh berjaya dalam bisnes tudung. 

Sekiranya kalian berminat untuk beli ebook ini boleh klik gambar di bawah, Harga RM 70 tapi ilmu tu tak ternilai harganya. 




Baca Juga : 



This post have 0 komentar


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post