PAGEVIEWS BY COUNTRIES

ASSALAMUALAIKUM...

pageviews

agak jarang pergi intai siapa audience blog ni.. baru - baru ini pun wani saja -saja nak klik kat audience.. sudah tentu yang paling ramai mestilah pengunjung dari Malaysia.. mestilah dari negara sendiri hii ,, blog pun berbahasa melayu.. tapi kalau ikut kira yang tempat ke 2 dan juga ketiga.. kadang kadang main pusing dalam 3 negara, iaitu United States, France dan Russia paling banyak.. kadang-kadang sekali tengok Russia tangga kedua.. itu tak tahu tu yang baca adakah warganegara Malaysia ataupun pengunjung dari sana yang browse tengok blog ini.

negara-negara serumpun dalam asia tenggara.. kebanyakannya main tangga yang hujung -hujung macam contoh Brunei, Singapore dan INdonesia.. kalau ikut kira.. sepatutnya negara ni lah main tempat ke dua atau ketiga .. tapi tidak.. jauh dari United States..

ramai dah kot yang faham bahasa melayu... jangan lupa,, orang asing pun di luar sana dah ramai dah fasih dan bertutur dalam bahasa melayu kan.. cuba tengok program tv kat Astro Maya.. yang "MAT DAN KAKI JALAN.. sungguh wani tak sangka tengok Mat Dan.. cakap bahasa melayu perfect... tapi bahasa dialek Terengganu.. je lah yang bunyi  sepanjang dia hostkan program tu.. hii ..tapi tak tahulah kalau Mat Dan cakap bahasa melayu baku bunyi macam mana ,,sebab tak pernah dengar,  mungkin sebab dah lama tinggal kat Terengganu..lidah pun dah terbiasa dialek Terengganu..

bak kata pepatah ..takkan melayu hilang di dunia ..di mana- mana sahaja semua bangsa mengagungkan bahasa kita.. opss.. macam dah lari tajuk jer nak cakap pasal audience blog ini, habis keluar, pasal bahasa jiwa bangsa nih.. :)))

6 Comments

  1. Wkmsalam.
    Tak sangka orang USA dan France suka baca blog bahasa Melayu.
    Syabas Wani.

    ReplyDelete
  2. wahhh.. pelbagai negara baca blog wani. bagus ni

    ReplyDelete
  3. Tahniah kak Wani kerana pageviews akak dari pelbagai negara.. =)

    ReplyDelete
  4. Salam perkenalan...
    ramainya audience france yang singgah. Faham kot bahasa melayu :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post