TIPS: Bagaimana Nak Pastikan Anak Anda Sudah Bersedia Untuk Masuk Pra Sekolah

ASSALAMUALAIKUM..

TIPS: Bagaimana Nak Pastikan Anak Anda Sudah Bersedia Untuk Masuk Pra Sekolah



cuti sekolah dah bermula, ramai yang dah mula balik kampung rasanya ni. banyak nampak tu planning hujung tahun ni, maklumlah kan tahun 2017 bakal melabuhkan tirai, tak lama dah nak masuk bulan 12. sekejapnya masa kan.  Hujan pun dah mula turun, kat pantai timur ni dah 3 hari dah hujan.. kesejukan dah kat sini.

baru -baru ini, wani terbaca status seorang kawan facebook, anak sahabat wani ni tahun depan berumur 4 tahun. dia cakap, tahun depan nak bawa masuk anak dia taska, dia kasihan kat anak dia, kalau kat rumah pun tak ada kawan, bermanja jerr dengan mama dia. :D.. kalau hantar kat taska sekurang - kurangnya ada juga kawan-kawan satu geng boleh bermain kan. tapi itulah sindrom mak - mak ni memang susah nak lepaskan anak pergi kan.tapi bagi wani tak salah nak hantar anak ke taska walaupun masih dalam usia 4 tahun.

dalam tempoh ini, mesti dah ramai ibubapa tengah survey tadika mana yang bersesuaian dengan anak-anak. pendidikan pada peringkat awal ini memainkan peranan penting juga untuk tumbesaran anak - anak. Tidak hairanlah, ada setengah ibu bapa menghantar anak awal ke taska atau pra sekolah, walaupun baru menginjak usia 3 - 4 tahun.

kat sini, wani nak berkongsi tips  bagaimana untuk memastikan anak -anak sudah bersedia untuk masuk Pra Sekolah. ada beberapa tips penting buat ibu bapa yang perlu tahu tentang tips kemasukan anak-anak ke pra sekolah. 

jadi buat ibu bapa jangan risau, kalau nak hantar anak ke pra sekolah, cuma sebagai ibubapa, kita yang perlu buat persediaan juga demi anak - anak


5 Comments

  1. boleh jadi panduan untuk ibu bapa yang ingin menghantar anak2 ke tadika/prasekoalh

    ReplyDelete
  2. Bagus juga bagi pendedahan awal pada kanak-kanak..

    ReplyDelete
  3. Mrs pip pun hantar anak pigi playschool umur 4 tahun...
    Mmg sedih mulanya nak lepaskan anak, tapi few weeks later the feeling will be ok.
    Dan carilah playschool yg sesuai ...

    ReplyDelete
  4. menghantar anak seawal 4 tahun tak de masalah juga sebenarnya..

    anggap sahaja seperti hantar ke pusat asuhan anak-anak..


    anak saya dulu hantar ke tadika berunur 5 tahun..

    maknanya 2 tahun ditadika sebelum lanjutkan pelajaran ke sekolah rendah 6 tahun

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post