-->

Saturday, 12 September 2020

author photo
Tonton Drama Bukan Kahwin Paksa Episod 1 Hingga 13 ( Akhir ) | Salam semua, drama melayu sekarang sudah banyak diadaptasi dari novel. Bukan senang nak berkarya lebih lagi dalam menghasilkan novel. Sis memang tabik penulis - penulis novel yang ada di Malaysia ni. Sebab dulu - dulu sis memang peminat novel, ada la beberapa novel kat rumah. Rajin sungguh baca novel masa tu. Ingat nak sedekah novel yang ada dalam almari buku ni.

Sekarang ini, novel dah beralih jadi drama. Drama Bukan Kahwin Paksa sebuah drama yang diadaptasi dari novel oleh penulis Syamnuriezmil. Drama yang mempunyai 13 episod ini diarahkan oleh Idora Abdul Rahman. Drama ini telah ditayangkan di slot Lestary di TV3.

tonton drama bukan kahwin paksa


Sinopsis Penuh Drama Bukan Kahwin Paksa 


Drama ini mengisahkan Izz Rizqin dan Dara Safiya  yang dipertemukan dalam situasi yang tidak menyenangkan yang menyebabkan mereka ditakdirkan menjadi musuh. Disebabkan tersalah e-mail, mereka kemudian menjadi kawan baik di alam maya. Sehinggalah mereka ditakdirkan jatuh cinta melalui panggilan telefon.

Izz Rizqin atau Uda (panggilan dalam keluarganya) merupakan akauntan yang diberi tugasan membuat akaun syarikat Vee Florist milik Veena untuk jangka masa lama. Veena atau Vee yang merupakan kawan baik kepada Dara Safiya menerima cadangan Dara untuk mencari akauntan buat syarikatnya. 


Dara pula seorang pemilik DS Butik, sebuah butik pengantin. Selepas Dara dikhianati oleh bekas kekasihnya, Ryan (Danial Dashuki) atas disebabkan kecurangan lelaki itu bersama wanita bernama Nita, dia tidak percaya pada cinta.

Dia hanya mahu membujang sehingga tua menjaga mama dan papanya. Mama dan papanya bertindak untuk mencadangkan calon suami pilihan mereka untuk Dara.Akan tetapi,Dara menetapkan syarat yang akhirnya mengenakan diri sendiri.

Manakala Izz pula,yang merupakan anak ketiga daripada 4 beradik dan anak lelaki kedua dalam keluarganya,terpaksa mengorbankan cintanya pada yang lebih berhak.Dia seorang yang memperjuangkan cinta dan sanggup berkorban demi cinta.

Bila berkorban,bermakna dia seoarang pencinta yang sejati.Demi pengorbanannya,dia perlu menerima calon isteri cadangan mummy dan daddynya. Dia membawa diri selepas kekasihnya Ariyana ditunangkan dengan abang longnya, Azz Rizqin.

Walaupun mereka menerima cadangan calon pilihan keluarga,bukan bermakna mereka kahwin paksa,kerana mereka sudah pun jatuh cinta

Sinopsis Novel Bukan Kahwin Paksa 


tonton drama bukan kahwin paksa

Buat sesiapa peminat novel dan belum lagi membacanya. Ini sinopsis dari novel Bukan Kahwin Paksa. Walaupun novel ini telah diterbitkan pada tahun 2013 tapi masih ada peminat tersendiri kan. 

Lama dah tak dengar ayat - ayat novel ni.

“Cinta tu, buta, pekak, bisu.” “Kenapa cakap macam tu pula?” “Kita tak nampak, kita boleh jatuh cinta, kita tak dengar pun kita boleh jatuh cinta, kita tak boleh bersuara pun, kita boleh jatuh cinta. So, cinta itu buta, pekak dan bisu. Tapi, cinta tak akan jadi cinta lagi bila hati mula bagi masalah.”

Setiap kisah ada pertemuan dan setiap pertemuan ada permulaan. Walaupun pelbagai cara permulaan sebuah pertemuan itu, kalau sudah jodoh, maka jodohlah ia! Pada mulanya, mereka dipertemukan dalam situasi yang tidak menyenangkan yang menyebabkan mereka ditakdirkan menjadi musuh. 


Disebabkan tersalah e-mel, mereka kemudian menjadi kawan baik di alam maya. Sehinggalah mereka ditakdirkan jatuh cinta melalui panggilan telefon.

Izz Rizqin mengorbankan cintanya kepada yang lebih berhak. Dia seorang yang memperjuangkan cinta dan sanggup berkorban demi cinta. Tapi, untuk berkorban dia perlu menerima calon isteri cadangan daddy dan mummynya.

Dara Safiya pula tidak percaya kepada cinta selepas dia dicurangi Ryan. Dia mahu membujang sampai ke tua menjaga mama dan papanya. Oleh kerana itu, mama dan papanya bertindak untuk mencadangkan dia calon pilihan mereka.


Tapi, Dara meletakkan syarat yang akhirnya mengenakan diri sendiri. Walaupun mereka menerima cadangan calon pilihan keluarga, bukan bermakna mereka kahwin paksa, kerana, masing-masing sudah jatuh cinta.

“Kita buat cerita baru, kita bina cinta baru. What say you?” “Then you get your answer…” “Jawapan?” “That I love you too…”. Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga mudah. Tapi untuk dicintai dengan orang yang kita cintai, itu cinta yang sukar diperoleh. Kecuali, kita mula mencintai untuk dicintai.


Baca : Tonton Drama Kampung People Episod 1 Hingga 14 ( Akhir )

Pelakon Utama Drama Bukan Kahwin Paksa


Pelakon utama drama bukan kahwin paksa Kamal Adli sebagai Izz Rizqin dan Hannah Delisha sebagai Dara Safiya.


Pelakon Pembantu Drama Bukan Kahwin Paksa 


  • Afiq Muiz sebagai Azz Rizqin
  • Alya Iman sebagai Ariyana
  • Danial Dashuki sebagai Rayyan
  • Oktovia Manrose sebagai Nita
  • Husna Mustaffa sebagai Tiz
  • Jasper Supayah sebagai Vee
  • Chiwan Chilok sebagai Eunos
  • Izzeandra DFKL sebagai Manja
  • Liza Abdullah sebagai Datin Asyiqin
  • Shah Rezza sebagai Sulaiman
  • Qistina Khaled sebagai Liz
  • Watie Sadali sebagai Sara
  • Ziela Jalil sebagai Dayana
  • Adam Malek sebagai Joe
  • Dhia Irdina sebagai Elly

Tonton Drama Bukan Kahwin Paksa Episod 1 Hingga 13 ( Akhir ) 


Drama Bukan Kahwin Paksa masih ada lagi kat youtube, drama ni tak panjang sangat episod. Buat siapa yang nak tonton secara online, boleh tonton ya. 

Bukan Kahwin Paksa Episod 1 


Bukan Kahwin Paksa Episod 2 


Bukan Kahwin Paksa Episod 3 


Bukan Kahwin Paksa Episod 4



Bukan Kahwin Paksa Episod 5



Bukan Kahwin Paksa Episod 6




Bukan Kahwin Paksa Episod 7



Bukan Kahwin Paksa Episod 8




Bukan Kahwin Paksa Episod 9




Bukan Kahwin Paksa Episod 10




Bukan Kahwin Paksa Episod 11



Bukan Kahwin Paksa Episod 12



Bukan Kahwin Paksa Episod 13


1 komentar:

avatar
Tiara Sapphire delete 12 September 2020 at 22:26

best drama ni, asyik bergaduh last terkahwin pula..hahaha ♕Tiara Sapphire♕

Reply


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Nuffnang