Cara Untuk Dapatkan Subscribers Letak Video Watermark | Panduan Youtube #1

Cara Untuk Dapatkan Subscribers Letak Video Watermark | Panduan Youtube #1 | Salam semua, di youtube dashboard analitik ni, kalau perasan, pihak youtube  sentiasa update tips - tips untuk youtuber di luar sana bagaimana nak tingkatkan lagi kualiti video korang. Bagaimana cara nak naikkan views video korang, cara nak dapatkan subscribers  dan banyak lagi. Bagusnya team youtube ni, Sebab sis perasan memang banyak tips - tips yang pihak youtube bagi.

Cara Untuk Dapatkan Subscribers Letak Video Watermark | Panduan Youtube #1

Cuma yang perlu sekarang tindakan kita, tiada tindakan tak adalah hasil ya. Yang tips dari video tu tak sempat nak tontonnya. Ada sekali tonton sekali imbas.

Baru - baru ini pun sis ada terbaca update dari youtube macam mana nak menarik  orang subscribe channel kita.

Tak lah kata 100 % jadi ya, sekurangnya ada usaha sikit nak naikkan subscribers macam mana.

Yang mana dah ada channel tu cuba buat macam ni. Tapi bila sis baca komen - komen orang, macam - macam bagi tahu kalau channel yang dah monetisasi tak apa lah buat macam ni. Tapi sis rasa yang belum boleh monetisasi pun rasa boleh buat kan.

Kalau sebelum ni, sis edit video pun memang letak icon gambar "subscribe", mana tahu kan terdetik hati orang bila tonton nak subscribe channel kita ke.

Lagi satu, penting untuk "brand awareness" untuk channel kita. Nak suruh orang kenal channel kita.

Baca juga3 Cara Meningkatkan Jumlah Viewers Youtube Dengan Mudah. Nombor #1 Penting Sangat

Cara Untuk Dapatkan Subscribers Letak Video Watermark | Panduan Youtube # 1

Ok, jom tengok tutorial sekejap, senang jer nak buat. InsyaAllah bila letak macam ni, dah la automatik sendirinya setiap video yang ada dalam channel kita semua nampak.

Kalau ada 100 video di channel kita, 100 video tu memang nampak. Sekali buat sekali dapat macam tu lah. Tak payah buat banyak kali.

Sekiranya orang yang tengah tonton tu nampak icon kat bawah bahagian sebelah kanan sikit, kalau mereka nak subscribe, mereka akan terus subscribe channel kita. Senang kerja kita sikit.

Banyak tips lain macam mana nak naikkan subscribers tapi tak apa kita follow panduan yang diberi oleh pihak youtube sendiri.

Team mereka sendiri pun tak putus - putus bagi tutorial nak tolong content creator di luar sana. 


Cara Untuk Dapatkan Subscribers Letak Video Watermark | Panduan Youtube #1

1. Pertama sekali, buka youtube studio beta, dan korang terus klik "setting".

Cara Untuk Dapatkan Subscribers Letak Video Watermark | Panduan Youtube #1

2. Dah klik akan keluar macam gambar di atas dan seterusnya  klik "channel".

Cara Untuk Dapatkan Subscribers Letak Video Watermark | Panduan Youtube #1

3. Seterusnya akan keluar seperti gambar di atas dan klik "branding".

Cara Untuk Dapatkan Subscribers Letak Video Watermark | Panduan Youtube #1

4. Seterusnya,korang boleh klik "choose image" dan pilih lah gambar png yang bersesuaian untuk diletakkan di dalam video korang. Kalau boleh cari lah gambar png macam icon youtube tu ke yang ada "subscribe now".

Cara Untuk Dapatkan Subscribers Letak Video Watermark | Panduan Youtube #1

5. Untuk "display time" tu, sis pilih untuk "entire video", maknanya bermula dari mula - mula video start sampai habis video. Rasa itu lagi bagus, sebab yang tengah menonton akan perasan apa benda lah kata bawah ni hii. Terus rasa ingin tahu, mana tahu mereka nak klik kat situ kan.

Cara Untuk Dapatkan Subscribers Letak Video Watermark | Panduan Youtube #1

6. Bila dah siap semua, icon tu akan muncul di sebelah kanan bawah sikit. sis cuba nak klik video, memang nampak icon tu bila kita lalukan mouse ke arah icon tersebut. Tapi nampak kecik pulak. Bila kita lalukan mouse atas icon tu, akan keluar nampak tak nama sis tu. Di situ, kalau ada orang yang tengah menonton video kita, mereka boleh klik untuk subscribe channel kita.

Esoknya, ada pertambahan dalam 10 subscribers dalam sehari, ok lah tu sikit - sikit lama - lama jadi bukit. Yang penting terus ambil tindakan ya.

Baca juga Maksud "Audience Retention" : Apa Kesan Terhadap Jumlah Views

Kesimpulannya 

Bagi yang baru ada channel youtube, benda pertama sekali fikir, mestilah cara nak dapatkan subscribers macam mana kan. Dan sis rasa ini adalah salah satu tips untuk branding channel masing - masing. Bila orang tengok pun nampak wow sangat.

Sis pun ikut panduan yang youtube bagi jugak . Sebab itu, kalau boleh jangan terlepas pandang kalau ada apa - apa update dari pihak youtube.

Sekian itu sahaja, harap dapat cuba lah tutorial mudah ini. Jangan lupa, jemput subscribe channel sis ya.

Link youtube : https://www.youtube.com/c/WaniSukarno

Rahsia Youtuber Naikkan Views Dengan Headline 


Sebenarnya, banyak lagi sis nak kongsikan tips dan rahsia youtube ni. Tapi tak apa lah, nanti lah slow -slow sis akan cerita lagi. Tapi tak samalah dengan ebook rahsia youtuber ni.

Buat youtuber newbies yang baru berjinak - jinak dalam dunia youtube, kalian kena dapatkan satu ebook ini untuk mantapkan lagi ilmu dan rahsia yang ada dalam dunia youtube. 

Satu langkah untuk kita berjaya adalah dengan guna pakai ilmu yang ada dalam ebook ini. Sis pun banyak belajar dan terus belajar mencari ilmu dan guna pakai dalam setiap video yang sis buat. Bukan mudah.

Pencapaian sis hari ini dalam channel youtube sis adalah bermula dengan satu langkah dan dengan ilmu yang sis pakai. Begitu lah ya, youtuber newbies di luar sana, ini lah peluang untuk kalian semua. 

Benda buat video ni kena sabar, tak ada kesabaran dan nak hasil keputusan yang cepat, jangan harap nak ada ebook ini. 

Jadi, buat sesiapa nak dapatkan ebook " Rahsia Youtuber Naikkan Views Dengan Headline". Kalian boleh dapatkan di sini. Klik link di bawah ya. 



7 Comments

  1. ooohh pasal watermark ni. tadi ade utube suggest buat tapi tak sempat nak tengok. macehh kak wani tolong buatkan tutorial nyom nyom nyom hehe

    ReplyDelete
  2. Sis masih bodo-dobo lagi bab utube ni haaa, buat utube sekadar saja nak masukkan video aje..nak buang sayang pulak..

    ReplyDelete
  3. tq info yg cukup lengkap dan bnyk membantu

    ReplyDelete
  4. Thanks sharing sis. Dapat juga sikit sikit ilmu nak buat youtube lepas ni. Hehehehe. Fana done follow sis :)

    ReplyDelete
  5. terima kasih cik . saya dah tahu . thankyouuu kongsikan tips

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post