-->

Sunday, 20 September 2020

author photo
Pengalaman Tampal, Cabut Dan Scaling Gigi Di Klinik Pergigian Murni Kubang Kerian |  Disebabkan banyak komen - komen yang tanya pasal harga untuk cabut gigi, tampal gigi, scaling gigi. Sampai ada yang tanya boleh buat braces ke tak. Rupa - rupanya ramai orang Kubang Kerian nak survey klinik gigi kawasan sini. Nasib baik lah sis nak buat entri pasal klinik pergigian kawasan Kubang Kerian. Kubang Kerian ada lagi klinik gigi yang lain, cumanya sis ni cari yang doktor perempuan. 

Sis suka pergi klinik gigi. Ada yang tak suka ke? Pantang terasa gigi lain macam jer terus aih tak boleh ni nak pergi klinik gigi jugak. Takut kalau terasa lain macam gigi tapi nak simpan lama - lama. Jadi benda lain.

Klinik pergigian Murni, Kubang Kerian

Kalau sebelum ni, dari kecil lagi sis rajin ikut bonda pergi klinik gigi Doktor Goh di Kota Bharu, bonda sis selalu check gigi dari  cabut gigi, tampal gigi, semua pasal masalah gigi, selalu dia rujuk kat klinik Goh, dah lama dah klinik tu, sis nak buat entri pun agaknya tak pergi dah kat klinik Goh tu sebab tak ada gambar dulu selalu teman bonda. 

Sis pun tak berapa ingat dah berapa kali pergi klinik gigi kat situ, Doktor Goh, doktor berbangsa cina, sampai kenal dah bonda. Dah sejak muda sampai la ke umur sekarang, Doktor Goh lah yang paling setia nak suruh check gigi.

Sebab bonda tak nak doktor gigi yang lain, last sis pergi sekali teman bonda  tak ingat dah bila,  dah nampak berumur dah Doktor Goh, ya la lamanya perkhidmatan beliau dalam pergigian, seingat sis  sejak tahun 80 an lagi kalau tak silap. Tapi masih lagi nak berkhidmat. Sepatutnya dah boleh pencen dah Doktor Goh ni.


Klinik pergigian Murni, Kubang Kerian

Sebenarnya bukan nak bercerita pasal klinik gigi Doktor Goh, terpanjang pulak pasal Doktor Goh, yang sis nak bagi tahu, klinik gigi kegemaran buat masa sekarang sebab dah banyak kali dah pergi kat klinik sini.

Selain daripada berdekatan sikit dari rumah, sebab utamanya adalah doktor sini doktor gigi perempuan. Sebelum ini doktor gigi selain Doktor Goh  yang merawat gigi, ada seorang lagi doktor lelaki tak ingat nama, itupun pergi sekali, lepas tu tak pergi dah. 

Klinik pergigian Murni, Kubang Kerian

Klinik pergigian Murni, Kubang Kerian berdepan betul-betul tepi jalan mengadap lampu isyarat. Sis ingat  mudah nak parking kalau pergi awal sikit. Parking kat tepi bangunan. Kadang- kadang pergi ramai orang, kadang tak berapa nak ramai.


Pengalaman Tampal, Cabut Dan Scaling Gigi 


Biasalah, sis pun kena banyak berterima kasih pada Doktor Rohaya, banyak kali dah rawat gigi. Pengalaman dari tampal, cabut dan scaling gigi, semua beliau dah buat. Sis cabut gigi geraham bongsu pun kat sini jugak. Alhamdulillah servis ok. Scaling gigi atau cuci gigi tu kalau boleh 6 bulan sekali kena cuci, kalau tak karang gigi memang melekat. 

Baru - baru ini, sis pergi sebab terasa gigi macam sengal, kalau minum air macam menyucuk - nyucuk sikit. Pergi sana, rupa - rupanya doktor cakap tak ada apa - apa gigi ni, gigi sensitif la ni. Adoi malulah pulak kat doktor, kita ingatkan takut ada lubang - lubang dah, nasib tak ada bayaran. 

Bagi yang bertanya harga cabut gigi, harga tampal gigi atau harga cuci gigi. Sis pun sebenarnya tak boleh nak bagi dengan harga tepat, sebab takut berubah harga. Cuma baru - baru ini, sis ada pergi sebab simen gigi dah tertanggal. Jadi sis tanya balik

Harga tampal gigi  - RM 50 
Harga scaling gigi - RM 70 

Harga untuk cabut tak tanya berapa. Ada yang komen tanya boleh buat braces ke tak tu, sis tak pasti sebab tak pernah tanya, pergi klinik gigi Murni setakat cabut, tampal dan cuci gigi saja. Kalian boleh telefon tanya ya.

Sis dah bagi nombor telefon klinik ni kat bawah sekali. Tapi nak pergi klinik gigi ini, bawak lah RM 100, kalau nak bawak lebih ok lagi. Sebab memang tak lari dah cabut gigi ke, tampal gigi ke, cuci gigi ke, harga memang dalam bajet RM 100. 

Klinik pergigian Murni

Klinik pergigian Murni lah ya. Klinik lain sis tak tahu. Jangan samakan dengan klinik lain pulak. Apapun sayangi lah gigi kalian ya. Kena selalu pergi klinik gigi untuk semakan berkala. Gigi tiada cari ganti. Sis ni sampai sekarang tak tahu rupa Doktor Rohaya macam mana, asyik masuk bilik, doktor dah pakai topeng muka. Padahal bertahun pergi klinik dia jer. 

Kalau sesiapa yang berdekatan dengan kawasan Kubang Kerian ke nak ambil servis Doktor Rohaya.  boleh lah pergi klinik ni. Apa pun, kalian hubungi lah nombor telefon di bawah. Tanya dulu ke itu lebih baik sebelum pergi klinik. 

KLINIK PERGIGIAN MURNI
Jalan Sultan Yahya Petra
Kubang Kerian
16150, Kota Bharu
Kelantan




This post have 12 komentar

avatar
noor azlan delete 19 February 2017 at 15:01

Saya ada dua lagi g nak dicabut... perlu kumpul kekuatan nak cabut gigi... sakit... hehe...

Reply
avatar
Warisan Petani delete 19 February 2017 at 16:02

WP pun pegi satu klinik gigi aje.Klinik swasta.
Kalau gigi rasa lain macam aje, mesti pegi cek.

Reply
avatar
Seorang Syed delete 19 February 2017 at 16:06

Nasib baik cuma gigi sensitif ja kak dan tak kena charge haha.

Reply
avatar
Unknown delete 20 December 2017 at 17:56

Wani, berapa caj cabut geraham bongsu dkt klinik murni?

Reply
avatar
Unknown delete 20 December 2017 at 17:56

Brp kos cabut geraham bongsu dkt klinik murni?

Reply
avatar
Wani Sukarno delete 20 December 2017 at 18:55

@mat min kalau gigi geraham bongsu tu depends jugak tapi puluh- puluh lah jugak.. sebab tengok keadaan gigi kita ,kot kena jahit ke apa huu

Reply
avatar
Unknown delete 30 January 2018 at 07:17

salam..nak taye, kalau tampal gigi berapa harga dkt klinik murni charge?

Reply
avatar
Wani Sukarno delete 31 January 2018 at 16:55

@Love Sayang

wassalam, mungkin dalam rm 40 lah tak ingat dah huu,tengok gigi jugak

Reply
avatar
Unknown delete 2 October 2019 at 23:30

nk tny klu kanak² umur 4@5thn blh ke cabut?biasa brpa charge?buka&tutup pkl brpa?

Reply
avatar
Wani Sukarno delete 5 October 2019 at 09:53

ohh saya dah bagi contact number kat atas, boleh tanya direct :) ..sebab saya pun tak tahu . yang saya tahu pukul 9 pg tu dah buka

Reply
avatar
Unknown delete 8 February 2020 at 10:04

kalau nak buat braces boleh ke kat sana?

Reply
avatar
Galaksi Viral delete 20 September 2020 at 17:29

sampai skang tak sempat nak scaling gigi. huhu. nice info kak. huhu.

Reply


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Nuffnang